پایتخت زیر بار سنگین برف عکس: صبا طاهریان،دنیای اقتصاد

سرهنگ احمد شیرانی، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا اعلام کرد: «جاده‌های ۲۰استان شاهد بارش برف و باران بوده است.» بارش برف در محورهای استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، تهران، زنجان، سمنان، مازندران، قزوین، قم، لرستان، مرکزی، همدان، چهارمحال و بختیاری، کردستان و کرمانشاه از نخستین ساعات بامداد یکشنبه آغاز شد. در برخی از محورهای استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و گیلان نیز بارش باران گزارش شده است. از جمله هشدارهای تکرار شونده‌ای که برای مردم و شهروندان وجود دارد، مانند هر زمستان و بارش دیگر.طبق هر بارش، نخستین اتفاق قفل شدن خیابان‌ها و جاده‌ها است که طبیعی است. ‌اما موضوع دیگر لغزندگی جاده‌ها و خیابان‌هاست که گاه با تاخیر برف‌روبی و شن‌پاشی می‌شوند و گاهی اصلا فراموش می‌شوند.

به گفته سرهنگ احمد شیرانی تا ظهر یکشنبه، ترافیک در محور شهریار - تهران،  آزادراه قزوین- کرج - تهران در اکثر مقاطع و آزادراه ساوه - تهران ‌نیمه‌سنگین بوده است. واقعیت آن است که تردد در این جاده‌ها از سر دلخوشی و به قصد تمدد اعصاب نیست، بلکه نیت تردد خانه و محل کار است. جاده چالوس، دقیقا همان مرغ عزا و عروسی است. در تابستان‌ها از شدت تردد راهش بند است و در زمستان، از باران و برف و ریزش بهمن. این‌بار هم، به گفته رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا آزادراه تهران-شمال و جاده چالوس به علت ریزش بهمن و کولاک شدید به‌صورت موقت مسدود شده است.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای البرز تعداد آن را هفت فقره ریزش بهمن در محور کرج-چالوس اعلام کرد. فعلا بار این ترافیک بر دوش جاده هراز و فیروزکوه خواهد بود. طبق اعلام سازمان هواشناسی، وضعیت نارنجی و هشدار تا روز سه‌شنبه در کل کشور وجود دارد. بر این اساس، روز دوشنبه ۲۴ بهمن، سامانه بارشی در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال شرق خوزستان، غرب و جنوب اصفهان با شدت بیشتری فعال است. این شرایط آب‌وهوایی را روز سه‌شنبه ۲۵ بهمن در لرستان، شمال شرق خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، غرب و جنوب اصفهان خواهیم داشت. با این وضعیت، تن ایران تا نیمه هفته از سوز و سرما می‌لرزد و زمین یخ می‌زند.

عبرت پنج‌شنبه برفی تهران