سردار احمدی‌مقدم روز گذشته از کاهش ۵۰ درصدی استفاده از ماهواره در کشور خبر داد. او البته اعلام کرد که یک مجله آمریکایی آمار استفاده‌کنندگان از ماهواره را ۲۰ درصد اعلام کرده بود که ناجا این آمار را رد کرده و معتقد است که استفاده از ماهواره به نصف کاهش پیدا کرده است. وی تنوع برنامه‌های صدا وسیما را از جمله دلایل کاهش استفاده از ماهواره اعلام کرد. پیش‌تر سردار رادان جانشین فرمانده ناجا نیز همین موضوع را به نوعی تایید کرده و گفته بود که «خوشبختانه با همکاری خوب مردم درصد استفاده از گیرنده‌های ماهواره‌ای در کشور بسیار کم شده است.» سردار رادان همچنین از اقدام صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در افزایش شبکه‌های خود و متنوع کردن برنامه‌های این رسانه قدردانی کرده وگفته بود که جذابیت‌هایی که صدا و سیما در برنامه‌های خود ایجاد کرده، میزان استفاده مردم از گیرنده‌های ماهواره‌ای را کم کرده است.

به گزارش مهر، احمدی مقدم با بیان اینکه میزان استفاده از ماهواره ۵۰ درصد کاهش یافته، تاکید کرد: پلیس در شهرستان‌ها توانست طرح برخورد با تجهیزات گیرنده ماهواره را اجرا کند. اگر چه این طرح در پایتخت سخت‌تر به اجرا در آمد. چندی پیش یک مجله آمریکایی آمار استفاده‌کنندگان ماهواره در ایران را ۲۰ درصد اعلام کرد، در حالی‌که ما این آمار را تایید نمی کنیم. به نظر پلیس میزان استفاده‌کنندگان از ماهواره به نصف کاهش پیدا کرده است. صدا و سیما خوشبختانه اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده است و علاوه بر ایجاد تنوع در برنامه‌های تلویزیونی، مناطق کور را که پیش از این از ماهواره استفاده می‌کردند نیز تحت پوشش قرار داد.

در تابستان به دنبال افزایش سلامت محیط اجتماعی هستیم

سردار اسماعیل احمدی مقدم، همچنین از کاهش فعالیت باندهای فساد در سطح جامعه خبر داد و افزود: با باندهای فساد به صورت قاطعانه برخورد می‌کنیم و افرادی‌که قصد فریب، اغفال یا سوء استفاده از دختران را دارند باید بدانند که پلیس به صورت قاطع با این جرم برخورد می‌کند، اگرچه میزان فریب و اغفال رو به کاهش است. در حوزه قاچاق محصولات فرهنگی و توزیع اقلام ضد فرهنگی توفیقات خوبی را به دست آورده ایم اگر چه فشارهای زیادی به ما وارد شده است.

به گفته احمدی مقدم، پلیس در تابستان امسال به دنبال افزایش آرامش، کاهش جرائم، قانونگرایی و سلامت محیط اجتماعی است؛ چرا که تابستان یکی از فصل‌های پرحجم وقوع جرائم است و در صورتی‌که بتوانیم این جرائم را کنترل کنیم، آمار وقوع جرائم در طول سال نیز کاهش می‌یابد.

به کادر درمانی معترض نیستیم

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه تنها وزارت ارشاد در خصوص ارتقای فرهنگ عفاف و حجاب مسوول نیست، تاکید کرد: برخی از دستگاه‌ها همانند وزارت بهداشت نیز در این راه مسوول هستند. ما معترض به کادر درمانی نیستیم و استفاده از یونیفرم و لباس متحدالشکل را مشکل نمی‌دانیم، اما برخی بیمارستان‌ها و دستگاه‌ها از این لباس‌ها و حجاب کارکنان برندسازی می‌کنند و این ترویج برخی اقدامات است. البته وزارت بهداشت باید با ارسال بخشنامه و نظارت، این موضوع را کنترل کند. به نظر نیروی انتظامی خدمات درمانی به بدحجابی پرستار ارتباطی ندارد و می‌توانیم این مسائل کوچک را به راحتی مدیریت کنیم؛ چرا که اگر این موضوع را به حال خود رها سازیم شاید در آینده برای ما ایجاد مشکل کند.

احمدی‌مقدم تاکید کرد: برخی‌ها از زنان استفاده ابزاری می‌کنند و آنها را برای فعالیت در غرفه‌ها استخدام می‌کنند. اگر چه این موضوع مورد تایید ما نیست و نباید برای جامعه ایرانی این مسائل عادی‌سازی شود.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه اطلاعی از سایر دستگاه‌ها در حوزه امنیت اخلاقی و دستگیری افراد بدحجاب ندارم، تصریح کرد: تمام دستگاه‌ها می‌توانند در حوزه تذکر لسانی و امر به معروف و نهی از منکر فعال باشند؛ چرا که این امر وظیفه آحاد جامعه است، اما اگر دستگاهی یا نیرویی بخواهد اقدام به انتقال یا دستگیری بدحجاب‌ها کند حتما باید با نیروی انتظامی هماهنگ شده و زیر نظر ما باشد.

کاهش حدود ۴۰ درصدی جرائم امنیتی

فرمانده ناجا همچنین با اعلام خبر کاهش جرائم جنایی و امنیتی در کشور گفت: این روند بسیار خوبی است که از سال گذشته آغاز شده و امیدواریم پلیس بتواند در این خط مستقیم به شدت حرکت کند.

وی با بیان اینکه کاهش حدود ۴۰ درصدی را در جرائم امنیتی همچون گروگانگیری، راه‌بندی، سرقت مسلحانه،‌اقدامات ضدانقلابی و تروریستی را شاهد هستیم، گفت: بخشی از این موفقیت نشات گرفته از قاطعیت دستگاه قضا در مجازات سریع مجرمان است.

فرمانده ناجا، مبارزه با قاچاق کالا و سوخت را یکی دیگراز اولویت‌های معاونان عملیات سراسر کشور عنوان کرد و گفت: قاچاق کالا که عمدتا سوخت و موادغذایی است از نوسانات ارز و شاخص‌ها‌ی اقتصادی نشات گرفته، به گونه‌ای که این نوسانات می‌تواند جریان قاچاق را معکوس کرده و به تولید ملی ضربه بزند.احمدی‌مقدم افزود: انتظار است در سال حمایت از تولید ملی، جدیت و اهتمام ویژه‌ای در امر مبارزه با قاچاق کالا ایجاد شود.

پلیس اصراری بر مانیتورینگ برج‌ها ندارد

فرمانده ناجا با بیان اینکه امروزه بسیاری از پاساژها و برج‌های مسکونی به سیستم مانیتورینگ مجهز هستند، گفت: افراد می‌توانند این سیستم مانیتورینگ را برای افزایش امنیت و اقدام سریع پلیس به کلانتری‌ها وصل کنند.

به گفته وی، پلیس در این قضیه اصرار ندارد و اگر مسوولان آپارتمان‌ها و بر‌ج‌ها تمایل داشتند می‌توانند سیستم مانیتورینگ خود را برای افزایش سرعت عمل پلیس در وقوع جرم در این مراکز به کلانتری‌ها متصل کنند.