پس از نامه رییس مجلس به محمود احمدی‌نژاد مبنی بر لغو مصوبه ساماندهی نیروهای شرکتی شاغل در زیرمجموعه‌های دولتی، علی لاریجانی این بار به سراغ موضوع جنجالی دیگر یعنی انتقال آب از دریای خزر به فلات مرکزی ایران رفت و با ارائه استدلال‌هایی، از رییس‌جمهور خواست ظرف یک هفته آن بخش از مصوبه را که مورد ایراد قرار گرفته است، اصلاح کند؛ در غیر این صورت این تصویب نامه لغو می شود. به گزارش ایلنا، در نامه «شماره۱۵۱۰۳هـ/ب» لاریجانی خطاب به رییس‌جمهور اعلام کرد: بند ۱ مصوبه انتقال آب به مرکز ایران مبنی بر اختصاص مبلغ ۲۰ هزار میلیارد ریال بابت اجرای پروژه انتقال آب دریای مازندران به دشت مرکزی، مازاد بر سقف مقرر در بند ۳۳ بودجه سال ۱۳۹۰ کل کشور است.

در این نامه همچنین آمده است که بند ۲ مصوبه دولت به خاطر عدم مراعات مواد ۲۷ و ۲۸ قانون برگزاری مناقصات ـ مصوب۱۳۸۳ـ که ترتیباتی را جهت واگذاری اجرای پروژه به صورت ترک تشریفات مناقصه مقرر کرده، مغایر قانون است.

عملیات اجرایی طرح شیرین‌سازی و انتقال آب دریای خزر به حوضه فلات مرکزی ایران، اواخر فروردین‌ماه امسال با حضور محمود احمدی‌نژاد رییس‌جمهور کشورمان آغاز شده بود.