انجام پروازهای حج تمتع ۹۲ از فرودگاه امام

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور از انجام پروازهای حج تمتع سال ۹۲ از فرودگاه امام خمینی (ره) خبر داد و اعلام کرد: ساخت ترمینال‌های دو و سه این فرودگاه به کنسرسیوم خارجی واگذار می‌شود. به گزارش مهر، محمود رسولی نژاد افزود: در سال ۱۳۹۰، ۵/۱۳ میلیون مسافر در فرودگاه مهرآباد جابه جا شدند، در حالی که این تعداد در فرودگاه امام خمینی (ره) ۵/۵ میلیون مسافر بود. براساس برنامه ریزی انجام شده، باید در طول پنج سال آینده، جابه‌جایی مسافر را در فرودگاه مهرآباد به ۸ میلیون نفر کاهش دهیم و تعداد مسافر در فرودگاه امام خمینی (ره) به ۲۵ میلیون مسافر افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه یکی از زیرساخت‌های تحقق این هدف، افزایش ترمینال‌ها و ترمینال اختصاصی زیارتی در فرودگاه امام است، گفت: ترمینال زیارتی فرودگاه امام با زیربنای ۴۵ هزار مترمربع و حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار باید ساخته شود که تا کنون ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و تا دو سال آینده تکمیل می‌شود. رسولی‌نژاد تصریح کرد: البته قصد داریم برای حج تمتع سال ۹۲ که از دی ماه آغاز می‌شود، یک ترمینال موقت را در فرودگاه امام خمینی (ره) راه اندازی کنیم و پروازهای حج از آنجا انجام می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ساخت ترمینال دو فرودگاه امام خمینی (ره) از سوی سرمایه‌گذاران خارجی، بیان کرد: داوطلب سرمایه‌گذاری خارجی برای ساخت فاز۲ و ۳ این فرودگاه وجود دارد که یک کنسرسیوم مالزیایی - چینی و یک کنسرسیوم ترکیه‌ای - آلمانی اعلام آمادگی کرده‌اند. وی با بیان اینکه درخواست‌ها در حال بررسی هستند، اظهار کرد: رقم پیشنهادی برای ساخت این ترمینال ۵/۲ میلیارد دلار برآورد شده است که تا مهرماه وضعیت سرمایه‌گذار تعیین تکلیف خواهد شد.