طرح‌های جدید پلیس برای برخورد با بدپوششی

سردار رادان: مردم می‌توانند از سرنشینان بدحجاب خودروها عکس بگیرند تا پلیس پیگیری کند

دنیای اقتصاد- روز گذشته سردار رادان، جانشین فرمانده نیروی انتظامی در نشستی مطبوعاتی منحصرا به موضوع طرح عفاف و حجاب پرداخت وعملکرد نیروی انتظامی را در این باره مورد تشریح قرار داد. احمدرضا رادان در این کنفرانس، علاوه بر تاکید بر ادامه اجرای طرح امنیت اخلاقی و البته شدت اجرای آن در فصل تابستان از دستگاه‌هایی که متولی امر عفاف و حجاب در جامعه هستند و «علاوه بر اینکه به وظایف خود عمل نمی‌کنند، از ناجا انتقاد هم می‌کنند» گلایه کرد و گفت: با این حال پلیس در اجرای طرح ناملایمات را به جان خریده است.

رادان به برخی طرح‌های جدید در راستای اجرای طرح امنیت اخلاقی هم اشاره کرد که از جمله این طرح‌ها برخود با کشف حجاب در اتومبیل‌های شخصی است. به گفته جانشین رییس پلیس کشور، مردم می‌توانند از سرنشینان بدحجاب خودروها عکس بگیرند و پلیس هم این موارد را مورد بررسی قرار می‌دهد. برخورد با شرکت‌های خصوصی که زنان بدحجاب در استخدام آنها هستند هم از دیگر برنامه‌های جدید پلیس است. به اعتقاد رادان شرکت‌های خصوصی حق ندارند به نام خصوصی هرکاری که می‌خواهند انجام دهند و پلیس هم اجازه نخواهد داد که با زنان به عنوان کالا برخورد شود. او همچنین به سایر طرح‌هایی که همچنان در حال اجرا هستند مثل برخورد با نا امنی در تفرجگاه‌ها اشاره کرد و گفت که افراد بدحجاب در اماکن تفریحی ایجاد نا امنی می‌کنند.

افراد بدحجاب ایجاد ناامنی می‌کنند

به گزارش «ایسنا»، رادان در این نشست خبری گفت: معتقدیم که همه مردم حق ورود به پارک‌ها، تفرجگاه‌ها، سینما، پاساژ و غیره را دارند و نباید یک عده محل را در انحصار خود بگیرند. وی افزود: مثلا در تفرجگاه‌ها مردم به دلیل احساس ناامنی رغبت به استفاده از این مکان نمی‌کنند و البته نباید در نظر گرفت که منظور از ناامنی تنها وجود اراذل و اوباش است بلکه برخی از مردم به دلیل وجود افراد بدحجاب و بی‌حجاب در این محل‌های عمومی احساس ناامنی می‌کنند.

مردم عکس بگیرند، پلیس پیگیری می‌کند

رادان در پاسخ به سوالی مبنی بر برخورد پلیس با افرادی که در خودروها کشف حجاب می‌کنند، گفت: در بحث خودروهای دارای افراد بدپوشش که بعضا افراد کشف حجاب می‌کنند، پلیس برخورد شدیدی داشته است به گونه‌ای که خودرو برای مدتی متوقف می‌شود و پس از آن نیز پلیس ملاحظاتی برای برگرداندن خودرو و گواهینامه به فرد بدحجاب دارد. وی در پاسخ به این سوال که اگر مردم اطلاعی از وضعیت بدسرنشینان یک خودرو داشتند، چه کنند؟ گفت: اگر مردم مستندی ارائه کنند پلیس این مستند را به عنوان یک خبر قابل بررسی، مورد بررسی قرار می‌دهد. جانشین فرمانده ناجا افزود: مردم می‌توانند عکسی تهیه کنند، اما پلیس به عنوان یک خبر این مساله را مورد بررسی قرار می‌دهد.

روایت رادان از درخواست پخش فوتبال در سینماها

وی در پاسخ به سوالی درباره پخش فوتبال در سینماها گفت: حرف ما این بود که اگر سینماها کم رونق هستند باید این مساله را در تولید و وضعیت فیلم‌ها جست‌وجو کرد. آیا پخش فوتبال می‌تواند به وضعیت کم رونق سینماها کمک کند؟

رادان گفت: چندی پیش ما اعلام کردیم که تنها آقایان می‌توانند فوتبالی را که از تلویزیون هم پخش می‌شود از سینما ببینند، اما تعدادی از سینماداران تماس گرفتند که اگر دختر نباشد فایده‌ای ندارد! حال جای سوال است که با وجود دختر و پسر در سینماها برای پخش فوتبال چه اتفاقی می‌افتد که اگر دختر نباشد نمی‌شود؟

انتقاد از نحوه جذب بانوان در برخی مشاغل

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه چارچوب‌ها برگرفته از قانون، ارزش و هنجارهاست، گفت: فاجعه اینجاست که در برخی از مطبوعات و جراید تبلیغ می‌شود که دختری با روابط عمومی و اندام مناسب نیازمند هستیم. رادان افزود: فاجعه اینجاست که دختران ما باید کالا باشند و ما این اجازه را نخواهیم داد. رادان افزود: بررسی‌ها نشان داده که برخی شرکت‌ها با دادن حقوق کم و استعمارگونه که نه با قانون انصاف، عدل و کار متناسب است دختران را به کار می‌گیرند به گونه‌ای که افراد احساس کنند که شغلی دارند و در کنار آن آمده‌اند گفته‌اند مبلغی برای آرایش و فلان لباس به شما داده می‌شود به گونه‌ای که اگر شما آرایش کنید یا فلان لباس را بپوشید مبلغی به حقوقتان اضافه می‌شود ولی ما اجازه نمی‌دهیم با دختران و زنان به مانند کالا رفتار شود. وی در ادامه افزود: اصطلاح غلطی در میان مردم رواج پیدا کرده است مبنی بر فعالیت شرکت‌های خصوصی و این در حالی است که اساسا در قانون شرکت خصوصی نداریم؛ چرا که قانون هفت مدل شرکت را معرفی کرده و اساسا چیزی به نام شرکت خصوصی نداریم. جانشین فرمانده ناجا افزود: بعضی تصور می‌کنند چون اسم خصوصی بر شرکتی گذاشته شده است هر کاری که دلشان خواست می‌توانند در این شرکت‌ها انجام دهند؟ این غلط است.

وضعیت کیش قابل قبول است

وی در مورد وضعیت عفاف و حجاب در کیش گفت: من مدتی پیش برای بررسی عملکرد فرماندهی کیش به این منطقه سفر کردم. رادان، فرمانده پیشین کیش را فردی ارزشی دانست و گفت: وضعیت کیش نسبت به گذشته بسیار تغییر کرده است به گونه‌ای که در گذشته برخی معتقد بودند اگر وضعیت کیش این گونه باشد، باید آن را تعطیل کرد و این به آن معنا بود که باز بودن فضای کیش به معنای فساد است و خوشبختانه وضعیت امروز کیش قابل قبول است و فرمانده جدید کیش نیز ادامه دهنده راه فرمانده پیشین خواهد بود.