معاون درمان وزارت بهداشت گفت: برنامه پزشک خانواده تا اواسط شهریور در اکثر شهرهای کشور به جز تهران اجرایی می‌شود و با اجرای آن مراجعه مستقیم مردم به پزشک متخصص محدود می‌شود و بیمه ها فقط با ارجاع پزشک خانواده هزینه خدمات تخصصی را پرداخت می‌کنند. حسن امامی رضوی در گفت‌وگو با فارس، افزود:‌ تمرکز اصلی وزارت بهداشت بر اجرای برنامه پزشک خانواده است.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: با اجرای برنامه پزشک خانواده، خدمات درمانی کشور مدیریت می‌شود و مراجعات مستقیم مردم به پزشکان متخصص و فوق تخصص (سطح دو و سه خدمات درمانی) فقط با ارجاع پزشک خانواده میسر است به همین علت با محدود شدن مراجعات مردم به متخصصان جلوی هزینه‌های بی‌مورد گرفته می‌شود.

وی افزود:‌ تا اواسط شهریور در اکثر شهرهای کشور برنامه پزشک خانواده و تیم های آن مستقر می‌شوند، البته در تهران به علت جمعیت بالا و پیچیدگی‌های آن ممکن است با حدود دو ماه تاخیر این برنامه اجرا شود و از زمان اجرای این برنامه مراجعه مستقیم مردم به پزشک متخصص محدود می‌شود. معاون وزیر بهداشت گفت: اگر مردم از طریق پزشک خانواده به پزشک متخصص مراجعه کنند بیمه‌ها همه هزینه‌های آنان را پرداخت می‌کنند، اما اگر فردی بخواهد خارج از نظام ارجاع و پزشک خانواده به پزشک متخصص مراجعه کنند همه هزینه ها را باید خودش پرداخت کند و بیمه هیچ پوششی برای آن ندارد.