گروه بین‌الملل- همزمان با افزایش تنش در مصر، شورای نظامی حاکم بر این کشور باصدور بیانیه ای از نامزدهای ریاست‌جمهوری خواست تا از اعلام نتیجه انتخابات و پیروز قلمداد کردن خود پرهیز کنند.

این هشدار در شرایطی از سوی شورای نظامی مصر مطرح می‌شود که دو کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری مدعی پیروزی هستند. به گزارش یورو نیوز، محمد مرسی، نماینده گروه اسلامگرای اخوان المسلمین با حضور در جمع هوادارانش گفت: «بین ما و نیروهای نظامی هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد . آنها فرزندان مصر هستند، اما زمانی که ما درباره احکامی که شورای نظامی صادر کرده، صحبت می‌کنیم، باید بگویم آنها اشتباه می‌کنند و ما با این احکام موافق نیستیم.»

همزمان، هزاران معترض مصری به دعوت گروه اخوان المسلمین در میدان تحریر شهر قاهره تجمع کرده‌اند. معترضان نسبت به اختیارات گسترده شورای عالی نظامی اعتراض دارند و خواهان برکناری نظامیان از قدرت و اعلام نتیجه انتخابات هستند.

روز یکشنبه گذشته، پس از پایان رای‌گیری برای انتخابات ریاست جمهوری مصر، شورای نظامی حاکم با انتشار بیانیه‌ای خود را صاحب اختیاراتی وسیع دانست و اعلام کرد، رییس‌جمهوری نیز باید در برابر این شورا سوگند یاد کند. از سوی دیگر، محمد مرسی در جریان برگزاری دو نشست با حضور محمد البرادعی و منعم ابوالفتوح با جوانان انقلابی و نیروهای ملی دیدار کرده و به بررسی تدوین «طرح ملی دفاع از انقلاب مصر» پرداخت. به گزارش ایسنا، به نقل از رادیو سوای آمریکا، محمد مرسی، نامزد ریاست جمهوری اخوان‌المسلمین مصر طی دو نشست شش ساعته با حضور محمد البرادعی، دبیر کل سابق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و منعم ابوالفتوح، یکی دیگر از نامزدهای ریاست جمهوری با گروهی از جوانان انقلابی و نیروهای ملی دیدار کرد. عصام العریان، یکی از رهبران اخوان‌المسلمین مصر اظهار کرد: در دو نشست مذکور به بررسی تدوین «طرح ملی دفاع از انقلاب مصر» پرداخته شد و جزئیات این طرح در آینده نزدیک در یک نشست مطبوعاتی برای آگاهی مردم اعلام خواهد شد.

وی افزود: پارلمان منتخب مردم بار دیگر مسوولیت خود را برعهده خواهد گرفت و نهادهایی را ایجاد و قوه مقننه و مجریه را اصلاح خواهد کرد.

العریان در ادامه افزود: نهادهای سیاسی اکنون به این مساله واقف شده‌اند که درگیری سیاسی کنونی میان مردم و شورای نظامی است. جنگ مردم مصر از زمان آغاز انقلاب با نظام مبارک بوده و اکنون با شورای نظامی مصر است.