واکنش علی لاریجانی به یک شایعه خانوادگی

عکس: خبرگزاری فارس

رییس مجلس با اشاره به انتشار شایعاتی علیه جواد لاریجانی درباره موضوع زمین خواری گفت: هر کسی سندی دارد، باید از طریق قوه‌قضائیه بررسی شود و ما در مورد موضوعات مطرح شده از سوی افراد نمی‌توانیم موضع‌گیری و اظهار نظر کنیم. به گزارش خبرگزاری مهر، علی لاریجانی روز گذشته در حاشیه برنامه انتخاب کتاب سال سپاه در پاسخ به سوالی در خصوص برخی شایعات و انتشار اسنادی در سایت‌های خبری مبنی بر زمین خواری یکی از برادران لاریجانی، گفت: کدام زمین خواری؟ هر کسی سندی دارد به قوه قضائیه بدهد تا بررسی شود. هر چیزی باید از راه صحیح و درست آن پیگیری شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، پیش از این برخی سایت‌های ضدانقلاب اسنادی را در خصوص زمین خواری یکی از برادران علی لاریجانی منتشر کرده بودند.

توصیه سایت توکلی به لاریجانی‌ها

هفته گذشته نیز سایت خبری الف، وابسته به احمد توکلی در این باره نوشته بود: به دنبال کشف و برخورد قوه قضائیه با برخی پرونده‌های بزرگ فساد مالی مرتبط با برخی صاحبان قدرت و آغاز دادگاه‌های روشنگرانه این پرونده‌ها، طی روزهای گذشته طرحی در فضای مجازی رقم خورده است که نشانه‌های آشکار تلاشی جدی برای به ظاهر انتقام از مسوولان قوه قضائیه و در باطن به انحراف کشاندن مسیر پاکسازی و مبارزه با فساد را با خود به همراه دارد.

الف افزوده بود: در این طرح که اجرای آن به یک سایت ضدانقلاب خارجی سپرده شده است، اسنادی ادعایی علیه اخوان لاریجانی منتشر شده و ادعا شده است که لاریجانی‌ها در زمین‌خواری شرکت داشته‌اند.

به نوشته سایت وابسته به احمد توکلی، در بررسی این طرح چند نکته را باید در نظر داشت: اگرچه فرض احتمالی منتشرکنندگان، اهمیت انتشار «خبر اولیه» است و توضیحات بعدی هرچقدر هم روشنگرانه باشد ممکن است پاک‌کننده موج اول تخریب نباشد، اما مطالعه دقیق همین اسناد ادعایی نیز نشان از پاکدستی آیت‌الله آملی لاریجانی است. آقای محمدجواد لاریجانی نیز اگرچه به گواه همین برگه‌ها توضیحاتی ارائه کرده‌اند، اما برای روشنگری و جلوگیری از سوءاستفاده‌های بعدی منتشرکنندگان باید با تفصیل بیشتری پاسخگوی موارد ادعایی باشند. الف اضافه کرده بود: جنس اسناد ادعایی منتشره که دامنه گسترده‌ای از نهادهای مختلف، از وزارت کشاورزی تا مرکز رسیدگی به شکایات ریاست‌جمهوری را دربرمی‌گیرد، مشخص‌کننده نوع نهادی است که به تمام اسناد ادعایی - بعضا محرمانه - دسترسی دارد و باید پاسخگوی چگونگی انتقال اطلاعات - ولو گزینشی و ناقص - به خارج به منظور استفاده ابزاری باشد. (اگرچه با دقت در برخی سخنرانی‌های سالیان گذشته برخی افراد نیز می‌شد حدس‌زد که سرانجام آن تهدیدها، این حرکات جریانی خواهد بود.)

لاریجانی: سپاه دنبال درآمدزایی نیست

رییس مجلس روز گذشته همچنین با شرکت در هشتمین مراسم انتخاب کتاب سال سپاه با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های سپاه این است که در خدمت‌رسانی پیشرو باشد، گفت: مساله و دغدغه سپاه درآمدزایی برای خود نیست. به گزارش فارس، علی لاریجانی خاطرنشان کرد: سپاه برخی امور بزرگ را برای رفع دغدغه‌های مردم انجام می‌دهد. رییس قوه مقننه تصریح کرد: سپاه حافظ نظام و آرمان‌های انقلاب است و ما دستگاه دیگری برای این موضوع نداریم؛ البته رهبری در راس امور این کار را انجام می‌دهند، ولی سپاه ابزار این مساله است.

لاریجانی تصریح کرد:‌کسی نباید به ساحت سپاه تعرض کند و آن را تخریب کند چرا که سپاه باید در میان مردم محبوب باشد که البته محبوب است چرا که پایه سپاه بر شهادت است. رییس مجلس ادامه داد: یک زمانی تعرض‌هایی به سپاه کردند و حتی چفیه را هم مسخره کردند که این نادانی سیاسی بود.