مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو اعلام کرد: پس از آبگرفتگی بخش‌هایی از ایستگاه ۴ مترو تهران و برآورد ۲۱ میلیارد تومان خسارت، شرکت بیمه تنها حاضر به پرداخت ۸ میلیارد تومان خسارت واگن‌ها شد که این پرداخت نیز قطعی نیست.

به گزارش مهر، سرانجام وعده‌های مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو پس از یک‌ماه که شرکت بیمه را تهدید به انتشار توافق‌های ابتدایی کرده بود روز گذشته محقق شد و این اسناد از سوی وی منتشرشد. علی محمد قلی‌ها با تاکید بر اینکه تمامی تجهیزات و ایستگاه‌های مترو شامل حال بیمه است، گفت: قرار بود بیمه ایران بلافاصله پس از حادثه خسارت مترو را پرداخت کند، اما این اتفاق رخ نداد و به بهانه بررسی‌های کارشناسانه هر هفته پرداخت چک‌ها را به تعویق انداخت. وی ادامه داد: پس از تاخیر در پرداخت‌ها بیمه وارد مرحله جدیدی شد و اعلام کرد قسمت‌هایی از مترو شامل حال بیمه سیل نبوده است، اما بر اساس اسناد ما تمام ماشین‌آلات بیمه بوده و بیمه‌گذار مبلغی اضافی برای الحاقیه خسارت سیل به قرارداد بیمه پرداخت کرده است.

علی محمد قلی‌ها با بیان اینکه هر ایستگاه تا ۱۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بیمه بوده است، گفت: این بیمه شامل خسارت نیز بوده و شرکت بیمه باید تمامی خسارات ما را پرداخت کند. قلی‌ها تاکید کرد: فشارهای زیادی به بیمه ایران وارد می‌شود تا حق خسارت ما را پرداخت نکنند.

وی در مورد میزان مبلغ دریافتی از سوی بیمه گفت: خطوط آب گرفته ۲۱ میلیارد تومان خسارت دیده که بیمه باید با کسر حق فرانشیز خود مابقی را پرداخت کند. قلی‌ها تصریح کرد: در صورتی که بیمه بر نپرداختن حق قانونی مترو پافشاری کند به مراجع قضایی شکایت می‌کنیم.