شائول موفاز، معاون نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پس از دیدار با مشاور امنیت ملی رییس‌جمهور آمریکا ادعا کرد: اسرائیل زمانی که خطر ایران را بسیار نزدیک احساس کند دست به اقدام خواهد زد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه القبس، موفاز پس از دیدار با تام دانیلون در کاخ سفید درباره مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ در مسکو گفت: دور اخیر مذاکرات، غیر ممکن بودن رسیدن به راه حلی از طریق گفت‌وگو برای توقف برنامه هسته ای ایران را به اثبات رساند. معاون نتانیاهو با این استدلال بر ضرورت تشدید تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد. درخواست از روسیه؟

در رویدادی دیگر، یک روزنامه آمریکایی ادعا کرد که در دیدار آتی ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه از سرزمین‌های اشغالی مقامات این رژیم برای حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران به «پوتین» فشار خواهند آورد.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه آمریکایی «بوستون» در گفت و گو با یک مقام رژیم صهیونیستی مدعی شد: کلید درگیری نظامی احتمالی ماه‌های آینده در خاورمیانه به دلیل نزدیکی روسیه با ایران در دست «پوتین» است.

یاکوف لیون رییس میز روسیه وزارت خارجه رژیم صهیونیستی افزود: پیامی که پوتین در اینجا دریافت خواهد کرد این است که اسرائیل به هیچ وجه ایران هسته ای را تحمل نخواهد کرد؛ هرچند که ما علاقه‌مندیم این مساله به‌طور دیپلماتیک حل شود.

وی افزود: ساکنین سرزمین‌های اشغالی معتقدند که این روسیه و چین هستند که مانع از تاثیر تحریم‌های فلج کننده علیه جمهوری اسلامی ایران می‌شوند و تاثیر تحریم ها را کمرنگ می‌کنند و همین امر موجب شده که راهی جز توسل غرب به حمله نظامی علیه ایران باقی نماند.

یاکوف لیون تصریح می‌کند که ما از روسیه به عنوان عضو مسوول شورای امنیت سازمان ملل خواهیم خواست که در خصوص تلاش ایران به هسته‌ای شدن مسوولانه عمل کند.

روزنامه آمریکایی بوستون در بخشی از مطلبش با اشاره به بازی‌های چندگانه روسیه نوشته است: روسیه از سویی به ایران در ساخت نیروگاه اتمی کمک می‌کند و سود کلانی از این طریق برده است، از سویی هم در مذاکرات جامعه جهانی در قبال ایران شرکت می‌کند و گه‌گاهی هم به خواسته‌های غرب در برابر ایران تن می‌دهد؛ مثل لغو فروش موشک‌های اس-۳۰۰ به ایران.