امام جمعه موقت قم با بیان اینکه انتظار می‌رفت بعد از انقلاب اسلامی، معتاد نداشته باشیم، اما متاسفانه این مشکل حل نشد، گفت: مسوولان در زمینه تعداد معتادان کشور آمار درستی نمی‌دهند و می‌گویند دادن آمار به صلاح نیست، اما من آماری دارم که تکان دهنده و وحشتناک است و زیبنده نظام نیست. به گزارش ایلنا، آیت‌الله ابراهیم امینی، در خطبه‌های نماز جمعه شهر قم با بیان اینکه منشا ۶۵ درصد جرائم کشور مواد مخدر است، گفت: باید پرسید چرا وضع به این صورت است و چرا با وجود این همه هزینه‌هایی که می‌شود و حتی شهدایی که هنوز در این راه به شهادت می‌رسند، این معضل حل نشده است؟ حل مشکل به کنار، انتظار داریم از تعداد معتادان کم شود و حتی کم کردن به کنار، بلکه می‌خواهیم تعداد معتادان بیشترنشود.

امام جمعه موقت قم خاطرنشان کرد: متاسفانه طبق آمار، ۶۰ درصد معتادان کشور متاهل هستند و باید پرسید خانواده‌های آنان چه می‌کشند؟ حتی این آمار نشان می‌دهد که در سابق، سن اعتیاد ۲۳سال بوده، اما اکنون به ۱۵سال رسیده است.

آیت‌الله امینی با تاکید بر اینکه مسوولان برای معضل مواد مخدر باید راه حل بهتری بیابند، گفت: به نظر می‌رسد این شیوه مبارزه با مواد مخدر که تاکنون بوده و افراد زندانی و اعدام می‌شوند، اثر ندارد، زیرا امروزه می‌بینیم حتی در زندان‌ها هم جا وجود ندارد.