دنیای‌اقتصاد- وزیر اطلاعات می‌گوید بعد از نشست مسکو (مذاکرات ایران و گروه ۱+۵) قرار بوده «یک حمله عظیم سایبری» علیه تاسیسات هسته‌ای ایران انجام شود و این وزارتخانه در مقابل این حمله‌ ایستادگی کرده است. به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین حیدر مصلحی در سخنانی در چهارمین نشست تخصصی حقوق بشر با عنوان «حقوق بشر و امنیت ملی»، تصریح کرد: اطلاع پیدا کردیم که یک حمله عظیم سایبری بعد از نشست مسکو علیه تاسیسات هسته‌ای ایران انجام خواهد شد و در نتیجه ما هم با تمام توان در مقابل این حمله‌ها ایستادگی کردیم. وی افزود: ما تقریبا روزانه با این حمله‌ها مواجه هستیم و اوباما هم سه بار اعتراف کرده که در حمله به فضای سایبری ایران به مشکل جدی برخورد کرده و این مساله به دلیل اقتدار بالای ایران است.

سخنان وزیر اطلاعات درباره حمله عظیم سایبری به تاسیسات هسته‌ای ایران تنها یک روز پس از آن مطرح شد که روز چهارشنبه خبرگزاری ایلنا گزارش داد: سایت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران صبح چهارشنبه برای ساعاتی از دسترس خارج شده است. خبرها از داخل بانک مرکزی حاکی از آن است که شبکه و اینترنت داخلی این بانک نیز قطع شد. کارشناسان «شبکه» در گفت‌وگو با ایلنا تاکید کردند که این نوع خارج شدن سایت از دسترس به مدت طولانی و قطع شبکه اینترنت داخلی بانک ممکن است نشان‌دهنده حمله سایبری به سایت بانک مرکزی است. این در شرایطی است که پیش از این بهمنی رییس کل بانک مرکزی اعلام کرده بود: در زمان اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها ۳۵۰ هزار حمله سایبری به بانک مرکزی صورت گرفت.

آمادگی وزارتخانه برای همراه کردن فضای سایبر

مصلحی در نشست تخصصی «حقوق بشر و امنیت ملی»، همچنین با اشاره به برخی ابعاد جنگ نرم اظهار کرد: یکی از هدف‌های جنگ نرم غربی‌ها این است که می‌خواهند با متهم‌سازی نهادهای سیاسی و شخصیت‌های داخلی به رعایت نکردن حقوق بشر، این نیروها را به عنوان عوامل سرکوبگر معرفی و اعتبار آنان را نزد مردم مخدوش کنند. مصلحی با بیان اینکه ما به خوبی می‌توانیم از فضای سایبر برای همراه کردن افکار عمومی استفاده کنیم و آمادگی وزارت اطلاعات برای همکاری در این زمینه را اعلام کرد.