توقعات بی‌جا از ایران راه به جایی نمی‌برد

عکس: Leader.ir

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز (دوشنبه) در خجسته سالروز عید مبعث پیامبر عظیم‌الشان اسلام، در دیدار مسوولان نظام، سفیران و نمایندگان کشورهای اسلامی و جمعی از خانواده‌های معظم شهدا تاکید کردند: از میان رشته‌های بی‌شمار نور بعثت، جامعه بشری امروز به دو مساله نیاز مبرم دارد: یکی «برانگیخته شدن فکر و اندیشه» و دیگری «تهذیب اخلاق». به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، رهبر انقلاب اسلامی با تبریک عید بزرگ مبعث به ملت عزیز ایران و امت اسلام افزودند: رویکرد پرطراوت ملت‌های مسلمان به دین محمدی(ص) نشان می‌دهد ملت‌ها در سایه تجربه‌های متمادی دریافته‌اند که مکتب‌های مادی شرقی و غربی، در برآوردن نیازهای حقیقی بشر، ناتوان و عقیمند و فقط تعالیم بعثت می‌تواند بشر را به سعادت و پیشرفت واقعی برساند.حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، ریشه مشکلات جامعه بشری را دوری از دو مساله اساسی بعثت یعنی: «فکر و اندیشه» و «تزکیه نفس» دانستند و افزودند: نجات انسان از گرفتاری‌ها و ضعف‌های اخلاقی، هدف بزرگ بعثت است که تحقق آن، زمینه‌ساز حل مشکلات اساسی ملت‌ها است. رهبر انقلاب اسلامی احیای نیروی خرد و تفکر را از دیگر اهداف اساسی و مهم بعثت پیامبران برشمردند و افزودند: جامعه بشری، امروز به‌شدت نیازمند اندیشیدن، خردورزی، تفکر و ریشه‌یابی مشکلاتی است که از هر سو ملت‌ها را احاطه کرده است.

ایشان با یادآوری مرگ‌آفرینی و ظلم آشکار قدرت‌های زورگو در برخی کشورهای منطقه، افزودند: در نگاه سیاه ستمگران جهانی، «بشر» اصولا جایی و جایگاهی ندارد همچنان‌که در قضیه مشکلات اقتصادی کشورهای غربی نیز دنیا شاهد است که قدرت‌های مسلط در پی حل مشکلات صاحبان بانک‌ها و کمپانی‌های سرمایه داری هستند نه حل مشکلات مردم. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، با دعوت مجدد از ملت‌ها برای تفکر در این واقعیات آشکار، خاطرنشان کردند: منشا همه این مشکلات، تسلط نظام سلطه بر جهان و وجود دو قطب سلطه گر و سلطه‌پذیر است که راه حل آن نیز، خروج ملت‌ها از موضع سلطه‌پذیری و بی‌تحرکی است.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به تلاش بی وقفه زورگویان جهانی برای کنترل و منحرف کردن انقلاب‌های ملت‌های منطقه افزودند: ملت‌ها با تکیه بر گنجینه خدادادی تفکر و خرد، و حسن ظن به وعده‌های نصرت پروردگار، روی پای خود بایستند و با مقاومت در برابر سلطه گران، سرنوشت خویش را رقم بزنند. ایشان، عزت و اقتدار ملت بزرگ ایران را نمونه روشنی از نتایج ایستادگی و مجاهدت خواندند و با اشاره به همدستی زورگویان جهانی برای مقابله با جمهوری اسلامی افزودند: در ۳۳ سال گذشته ملت فهیم و کشور عزیز ما، بی وقفه در معرض توطئه همه قدرت‌های جهانی بوده است تا شاید این نمونه زنده ایستادگی و پیشرفت، در چشم دیگر ملت‌ها، الگو نشود اما به فضل الهی، تلاش همه سلطه گران برای خارج کردن ملت ایران از صحنه، این بار نیز قطعا و یقینا ناکام خواهد ماند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، تحقق وعده‌های یاری پروردگار را نیازمند مجاهدت، حرکت و خطرپذیری دانستند و با استناد به آیات قرآنی افزودند: صرف مومن بودن برای تحقق وعده پیروزی، کافی نیست بلکه مجاهدت و صبر می‌خواهد. ایشان به دشمنان نظام تاکید کردند: از تجربه‌های ناکام مقابله با ملت مجاهد و صبور ایران درس بگیرند و بدانند که تکبر، خود بزرگ‌بینی و توقعات بی‌جا، در مقابل ملتی که ایستادگی و وحدت را از قرآن آموخته و خود را شناخته است راه به جایی نمی‌برد. رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به سیاست دشمنان اسلام برای ترساندن شیعه و سنی از یکدیگر وحدت را نیاز مبرم دنیای اسلام برشمردند و با انتقاد شدید از تفرقه‌انگیزی برخی عناصر افزودند: کسانی که اصلا اسلام را قبول ندارند و تشیع و تسنن را اصولا نمی‌شناسند براساس خواست سرویس‌های جاسوسی سلطه گران، از توسعه تشیع ابراز نگرانی می‌کنند و آتش تفرقه می‌افروزند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پایان سخنانشان، ملت‌های مسلمان را به خردورزی و اتحاد و ایستادگی توصیه و ابراز امیدواری کردند در پرتو عنایات پروردگار، امت اسلام بر دشمنان پیروز و اهداف بعثت کاملا محقق شود.

موافقت با عفو تعدادی از محکومان

رهبر معظم انقلاب به مناسبت فرا رسیدن مبعث پیامبر عظیم الشان اسلام با عفو و تخفیف مجازات تعدادی از محکومان محاکم قضایی موافقت کردند. حضرت آیت‌الله‌خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی با پیشنهاد آیت‌الله آملی لاریجانی رییس قوه قضائیه مبنی بر عفو و تخفیف مجازات تعداد ۸۷۱ نفر از محکومان محاکم عمومی و انقلاب، سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان قضایی نیروهای مسلح به مناسبت فرا رسیدن مبعث پیامبر عظیم‌الشان اسلام حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی صلی‌الله علیه و اله و سلم موافقت کردند.