شعبه ۱۴ دادگاه تجدید نظر استان اصفهان رای خود در خصوص حکم دادگاه بدوی علی ایرانپور را صادر و حکم اولیه را تایید و اعلام کرد: با توجه به شرایط خاص مجرم بر اساس تبصره ۲ ماده ۲۲ قانون تشکیل دادگاه‌های عمومی و انقلاب و بند ۵ ماده ۲۲ قانون مجازات اسلامی مجازات حبس ۶ ماهه وی به ۳۶ میلیون ریال جزای نقدی تبدیل شد که این رای قطعی است. به گزارش «مهر»، در بخش‌هایی از این حکم آمده است: پیرو حکم دادگاه بدوی درباره سوءاستفاده علی ایرانپور منتخب حوزه انتخابیه مبارکه از عناوین علمی جعلی حکمی از سوی دادگاه در تاریخ ۱۱ اردیبهشت ماه جاری صادر شد که بر اساس آن وی به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم گردید.

همچنین در تاریخ ۲۷ خرداد ماه جاری دادگاه تجدید نظر که به درخواست علی ایرانپور تشکیل شده بود حکم به تایید دادگاه بدوی در مورد تشخیص جرم صادر کرد. دادگاه تجدید نظر نیز با توجه به دلایل دادگاه بدوی این رای را درست تشخیص داد و ارتکاب جرم از طرف آقای ایرانپور را محرز شناخت و در جهت صدور حکم محکومیت کیفری نامبرده دادگاه بدوی را محق تشخیص داد.

اعتبارنامه ایرانپور، نماینده مبارکه در مجلس نهم با اعتراض و اصرار احمد توکلی و الیاس نادران به کمیسیون تحقیق مجلس ارجاع شد که این کمیسیون اعتبارنامه ایرانپور را تایید کرد.

به احتمال قوی اعتبارنامه ایرانپور روز یکشنبه ۴ تیرماه در صحن علنی مجلس مطرح شود که بر اساس آیین نامه در این جلسه احمد توکلی و الیاس نادران و همچنین علی ایرانپور سخنرانی خواهند کرد و سپس درباره اعتبارنامه وی رای گیری با ورقه صورت خواهد گرفت.