وی همچنین تصریح کرد: در این نوسازی اولویت با مسائل اقتصادی است.  قالیباف نخستین بار روز ۲۹اسفند سال گذشته با انتشار ویدئویی در صفحه اینستاگرام خود ضمن تبریک فرا رسیدن سال ۱۴۰۱، بر آغاز قرن جدید با حکمرانی نو تاکید کرد. او در پیام خود ابراز امیدواری کرد که در قرن جدید و سال پیش‌رو که آغاز قرن نو هست با اصلاح امور در مملکت‌داری و با یک حکمرانی نو، تحول و پیشرفت برای ایران محقق شود و قرن نو را با حکمرانی نو آغاز کنیم. با این حال تا پیش از ناآرامی‌های اخیر در کشور، صاحب‌نظران ایده مذکور را چندان جدی نگرفته بودند. با بروز حوادث اخیر در کشور قالیباف و نزدیکانش بیش از گذشته به ایده حکمرانی نو پرداختند و حتی رئیس مجلس وعده داد در صورت تثبیت امنیت کشور تغییرات مشروع و لازم به سمت حکمرانی نو در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در چارچوب نظام سیاسی جمهوری اسلامی آغاز شود.   

در همین راستا او روز گذشته نوسازی نظام حکمرانی در همه حوزه‌ها را ضروری دانست و البته اولویت را با مسائل اقتصادی اعلام کرد. روز سوم دی ماه هم بابک نگاهداری، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس که از نزدیکان قالیباف نیز محسوب می‌شود، هفت توصیه راهبردی برای تحقق حکمرانی نو را تشریح کرده بود. او با بیان اینکه تحقق و پیاده‌سازی حکمرانی نو، امری دفعی و یکباره نیست، تاکید کرده بود که حکمرانی نو برای اینکه ریل‌گذاری و جهت‌گیری را بر اساس اصول و مولفه‌های کلان ارتقا دهد باید تغییر قوانین کلان و راهبردی را در دستور کار قرار دهد.  اما قالیباف روز گذشته در حالی بر اولویت مسائل اقتصادی در طرح نوسازی نظام حکمرانی تاکید کرد که طی روزهای گذشته دیداری با مراجع تقلید داشت. دیداری که بر اساس خبرهای منتشر شده نکته مهم آن تاکید مراجع بر حل مشکلات اقتصادی بود.

از همین‌رو‌ رئیس مجلس روز گذشته در نطق پیش از دستور خود در مجلس، با اشاره به سفر اخیر خود به شهر مقدس قم و دیدار با مراجع تقلید، گفت: ایشان دغدغه‌های این روزهای مردم متدین را مطرح کردند و حل مسائل اقتصادی و مشکلات معیشتی مردم را با دلسوزی مطالبه کردند. همه ما مسوولان خود را نه تنها در برابر وظایفی که قانون برای ما تعیین کرده است، بلکه در برابر همه مطالبات بحق مردم مسوول می‌دانیم و وظیفه خود می‌دانیم که مسائل را در حد توان و حدود اختیارات با رعایت مسائل کشور پیگیری کنیم.  رئیس مجلس در ادامه به تغییر رئیس کل بانک مرکزی پرداخت و گفت: اقدام رئیس‌جمهور مبنی بر تغییر رئیس کل بانک مرکزی ضرورتی اجتناب‌ناپذیر بود که از این اقدام ایشان تشکر می‌کنم؛ البته ضروری است این‌ تغییر با اصلاحات ساختاری، سیاست‌گذاری و مدیریتی، تکمیل شود تا مساله به صورت پایدار حل شود. 

به گزارش «ایرنا» رئیس قوه مقننه ادامه داد: البته برخی نکات کارشناسی درباره سیاست ارائه شده رئیس جدید بانک مرکزی وجود دارد که در جلسات کاری به ایشان و مسوولان مربوطه منتقل خواهم کرد، اما در عین حال تاکید دارم همه باید با تمام توان کمک کنند که رئیس جدید بانک مرکزی در ماموریت حساس خود موفق باشد.  وی گفت: مجلس همچنان معتقد است که بهترین راه برای ایجاد آرامش معیشتی مردم، تخصیص یارانه‌ها به انتهای زنجیره و ارائه کالاهای اساسی به صورت کالابرگ الکترونیکی است که هم جلوی فساد ناشی از تفاوت قیمت ارز را می‌گیرد و هم تورم ناشی از افزایش نقدینگی و تورم انتظاری دیگر کالاها را ناشی از افزایش کالاهای اساسی کنترل می‌کند.