دفاع تمام عیار معاون اول از دولت

عکس: نگار متین‌نیا

اگر چیزی از دولت دیدی محرمانه بنویس و به قاضی بده، چرا جار می‌کشی؟

دنیای اقتصاد - دیروز معاون اول رییس‌جمهور در مراسم رونمایی ازیک محصول جدید حاضر شد و از موج تهمت‌ها و انتقادها علیه دولت شکایت کرد و گفت که «فقط به خاطر مردم و مقام معظم رهبری است که سکوت می‌کند.» روز گذشته مراسم افتتاح خط تولید دومین خودروی ملی ایران خودرو (رانا) این بار، بهانه‌ای بود برای محمدرضا رحیمی که از دولت در برابر نقدها و آنچه که در دادگاه‌های اخیر گذشته با صراحت بیشتری دفاع کند. نام بردن از برخی مقام‌های ارشد دولتی در دادگاه‌های هفته‌های اخیر هم زبان محمود احمدی‌نژاد را به دفاع گشوده و هم به صراحت یافتن بیشتر محمدرضا رحیمی انجامیده است.

چینش برخی از نام‌های مقام‌های ارشد دولتی در کنار یکدیگر در دو دادگاه بیمه و فساد بانکی هفته گذشته رییس‌جمهور را وادار کرد تا در حمایت از همکارانش سخن بگوید و برای آنهایی که به گفته وی «اصل کاری» بودند خط و نشان بکشد. احمدی‌نژاد که اتفاقا او هم به یک سفر برای افتتاح چند پروژه عمرانی رفته بود گفت که «فحش دادن به دولت هنر نیست، اگر جرات دارند، بروند سراغ همان‌هایی که اصل کاری هستند؛ نه من و همکارانم که در سیبل هستیم. بعضی در کشور مسابقه تهمت و دروغ راه انداخته‌اند و اینکه حرفی زده شد ملاک نیست، باید بیایند اثبات کنند.»

احمدی‌نژاد این حجم از اتهامات را به خاطر «برخی رقابت‌های بی‌اهمیت» قلمداد کرده بود. معاون اول رییس‌جمهور هم درست همان روز باز هم در یک جلسه از جمله جلسه‌های افتتاحیه‌ای گفته بود که تهمت‌ها، افتراها، ناسزاگویی‌ها و بداندیشی‌ها فرصت‌های خدمت‌رسانی را از دولت می‌گیرد.

با گذشت اندک زمانی از آن دفاعیات دولتی، این بار معاون اول باز هم از موج انتقادات علیه دولت گلایه کرد و با بسط دادن تلویحی این موضوع به خودش گفت که پس از ورودش به دولت اتهامات علیه وی شروع شده است و سپس در پاسخ به اتهاماتی که نامی از آنها نبرد، گفت که «اگر چیزی از دولت دیدی محرمانه بنویس و به قاضی بده، چرا جار می‌کشی؟» رحیمی البته در این مراسم خاطرنشان کرد که دولت از این تهمت‌ها بیمی ندارد و به خاطر مردم و مقام معظم رهبری سکوت می‌کند. وی سپس به منتقدان دولت هم تلویحا هشدار داد که این یک‌سال باقیمانده از عمر دولت دهم را تحمل کنند، چرا که مبارزه با احمدی‌نژاد در جهت تامین منافع نظام نیست.

دولت در بدترین وضعیت فشار قرار دارد

به گزارش فارس، محمدرضا رحیمی در مراسم افتتاح خط تولید دومین خودروی ملی ایران خودرو (رانا) با بیان اینکه دولت در بدترین وضعیت فشار قرار دارد، اظهار کرد: هر کس از راه می‌رسد به دولت فحش می‌دهد اما این در جهت تامین مصالح کشور و شایسته دولتی که در هر زمینه‌ای کارنامه موفقی دارد، نیست.

وی ادامه داد: پای مصالح ملی به شدت ایستاده‌ایم و دولت در این حوزه از هیچ یک از تخریب‌ها، فحاشی‌ها و تهمت‌های صورت گرفته بیمی ندارد.

وی افزود: در این دولت،‌ ایران به مقام هفدهم اقتصاد جهان دست یافت و این در حالی است که هر کس از راه می‌رسد به دولت سیلی می‌زند. درحالی که اقتضای مصالح جمهوری اسلامی، حمایت از دولت است به ویژه آنکه به تعبیر مقام معظم رهبری دولت در میدان ایستاده است. وی تصریح کرد: دولت در میدان است و هر اتفاقی بیفتد، دولت مسوول است؛ اما به اندازه مسوولیتش به آن فحش بدهید و سیلی را به صورت دولت بنوازید.

رهبری گفتند که جنگ تمام عیار است و ستاد بزنید

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: بنا به سفارش مقام معظم رهبری و به احترام مردم چیزی گفته نمی‌شود.وی با بیان اینکه در تحریم‌ها راز و رجز زیاد است، ‌گفت: در تحریم‌ها هم راز که محرمانه و سری است، وجود دارد و هم رجزخوانی. ما در آخر سال گذشته خدمت رهبر معظم انقلاب رسیدیم و گزارشی به ایشان ارائه دادیم. ایشان فرمودند خیمه و قرارگاه و ستاد بزنید. جنگ تمام عیار است، توپ و تانک را شما نمی‌بینید.

یک کلمه گفتیم وضع مردم خوب است

رحیمی ادامه داد:‌ ما یک کلمه گفتیم وضع مردم خوب است از رادیو، تلویزیون اسرائیل و انگلیس چنان کوبیدند که کسی جرات نکند بگوید وضع ما خوب است. وی ادامه داد: وضع ایده‌آل نیست و شایستگی ملت ما خیلی بیشتر از این است. اینکه گاهی چیزی از دست ما برنمی‌آید و اعلام می‌کنیم نوکر مردم هستیم، کفایت می‌کند.

از روزی که من وارد دولت شدم...

رحیمی ادامه داد:‌ از روزی که من وارد دولت احمدی‌نژاد شدم ۲۰ روز نگذشته بود که کسانی که مبارزه با فساد به مذاق آنها سازگار نیست، صدایشان درآمد. وی ادامه داد: اگر چیزی از دولت دیدی، محرمانه بنویس و به قاضی بده چرا جار می‌کشی؟ معلوم است دروغ می‌گویی. این تامین مصالح ایران نیست.

وی ادامه داد: در حال حاضر هم یک سال از این دولت باقی مانده است، چرا نمی‌توانید تحمل کنید. اگر می‌توانید فردی مثل احمدی‌نژاد پیدا کنید، حتما به ریاست‌جمهوری بگمارید. در این شرایط حتی اگر فردی با خصوصیات احمدی نژاد وجود داشته باشد، حداقل یک سال آینده را تا پایان ریاست جمهوری‌اش تحمل کنید؛ چرا که مبارزه با وی تامین مصالح نظام نیست. وی تاکید کرد: راه تامین مصالح جمهوری اسلامی این است که از مصالح و خیر خودمان بگذریم.