باراک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا و ملک عبدالله، پادشاه عربستان در بحبوحه نگرانی‌ها از بحران سوریه و برنامه‌ها برای تشدید تحریم‌ها علیه ایران با یکدیگر مذاکره کردند.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری رویترز با اعلام این خبر افزود: این مذاکره تلفنی در حالی انجام گرفت که سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در خصوص حفظ محدودیت‌های تولید با وجود پیشنهاد عربستان برای افزایش خروجی در اواخر سال جاری موافقت کرد.این گفت‌وگو همچنین دو هفته پیش از اجرایی شدن تحریم آمریکا علیه تبادلات نفتی با ایران و ممنوعیت‌های اتحادیه اروپا در خصوص تبادلات با ایران انجام گرفت. هشدار بانک جهانی درباره افزایش قیمت نفت

در همین حال، بانک جهانی در تازه‌ترین گزارش خود تحت عنوان «دورنمای اقتصادی جهان» با هشدار نسبت به تبعات تشدید تنش‌ها در خاورمیانه و بر سر موضوع برنامه هسته‌ای ایران نوشته است: تشدید تنش‌های سیاسی در خاورمیانه و همچنین برنامه هسته‌ای ایران می‌تواند عرضه جهانی نفت را به خطر بیندازد و باعث افزایش قیمت شود و در نتیجه، این امر عواقب جدی برای فعالیت‌های اقتصادی در جهان داشته باشد. به گزارش خبرگزاری فارس، بانک جهانی با اشاره به آمارهای آژانس بین‌المللی انرژی مبنی بر اینکه صادرات نفت ایران در پی تحریم‌ها یک میلیون بشکه در روز کاهش یافته است، برآورد خود از میزان کاهش صادرات نفت ایران را ۳۰۰ هزار بشکه در روز اعلام کرده است. بر اساس این گزارش اگرچه عربستان برای همراهی با تحریم‌ها تولید نفت خود را افزایش داده است اما ذخایر استراتژیک کشورهای صنعتی در اثر تحریم‌ها و به‌رغم بروز بحران اقتصادی در منطقه یورو کاهش یافته است.