او در این نشست با اشاره به موضوع رعایت حجاب در کشور گفت: در این موضوع باید امروز از فاز هیجانی خارج شویم و بعد در ابعاد مختلف این موضوع دنبال شود و دولت اسلامی نمی‌تواند در موضوعاتی ‌مانند حجاب و امربه‌معروف بی‌توجه باشد، اما روش‌های گذشته همچون گشت ارشاد جواب نمی‌دهد و باید بررسی‌های لازم صورت گیرد. به گزارش خبرآنلاین، طائب در ادامه تاکید کرد: امروز در فضای امنیتی نمی‌توان ابعاد مختلف موضوع حجاب را دنبال کرد و دشمن به دنبال ایجاد دوگانگی در جامعه است و می‌خواهد جامعه با هم درگیر شوند.

پیش از این روز ۲۹آذرماه حسین جلالی، نماینده مجلس در مصاحبه‌ای درباره جلسات ۱۵ روزه‌ای که برای اجرای قانون حجاب و عفاف برگزارشده گفته بود که قانون حجاب و عفاف سر جای خودش است، ولی پیش‌بینی بر این است که وضع بهتر از گذشته اجرا و فضای سلامت جامعه بهتر از گذشته خواهد شد. او در گفت‌وگو با همشهری با اشاره به طرح تهیه شده درمورد حجاب تصریح کرده بود که هیچ‌گونه مواجهه فیزیکی در این طرح وجود ندارد و تقابلی صورت نمی‌گیرد. تذکر شفاهی هم داده نمی‌شود. هیچ برخورد و دستگیری هم صورت نمی‌گیرد. این نماینده مجلس با اعلام انجام این طرح به صورت هوشمند همچنین خبرداده بود که طرح کاملا برای اجرا آماده شده است و یک هفته‌ای است که طرح در حال اجراست.

به دنبال این سخنان بود که خبرهایی مبنی بر پلمب برخی اصناف به دلیل بدحجابی در این مدت منتشر شد. خبرهایی که تاکنون هیچ مقام رسمی ربط آن را با طرح هوشمند مبارزه با بد‌حجابی تایید نکرده است.  در این میان روز گذشته محمدجواد حاج‌علی‌اکبری، خطیب این هفته نماز جمعه تهران گفت: در ماجرای فتنه‌انگیزی‌های سه ماهه اخیر از میان آسیب‌های مادی و معنوی که به جامعه ما وارد شد، دو آسیب یعنی آسیب شکستن قبح بی‌حرمتی به مقام زن با شکستن عفاف و حجاب و دیگری ایجاد گسست‌های عاطفی در جامعه از همه مهم‌تر بود. او افزود: در ماجرای فتنه‌انگیری‌های اخیر شاهد تلاش گسترده برای ضربه زدن به منطق اسلامی در موضوع زن بودیم. به گزارش «ایسنا»‌ وی افزود: خلأهای فرهنگی و ضعف‌های ساختاری در حوزه آموزش‌وپرورش و آموزش عالی و دشواری‌هایی که در عرصه‌های دیداری و شنیداری داریم و ولنگاری در حوزه مجازی، باعث خسارت جبران‌ناپذیری در این بخش شد و در این بخش هم باز چشم امید ما به فاطمه زهرا(س) است.

همزمان محمد سعیدی، خطیب جمعه قم در خطبه نماز جمعه این شهر با بیان اینکه دشمن در شرایط فعلی می‌خواهد با مقوله حجاب چند تیر بزند، گفت: دشمن می‌خواهد بی‌حجابی را نماد اعتراض ملی جلوه بدهد و آن را از مقوله فرهنگی و اجتماعی به مقوله سیاسی تبدیل کند.  در سخنی دیگر روز پنج‌شنبه احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی در مراسم سوگواره و روضه الزهرا‌(س) گفت: بسیاری از افرادی که در حوزه حجاب رفتار ناهنجار دارند، مسلمان و معتقد و علاقه‌مند به ارزش‌های دینی هستند، اگر با آنها صحبت شود غالبا حقیقت را می‌پذیرند؛ چه کسی عزت، کرامت، احترام و حرمت نمی‌خواهد؟

اما متاسفانه نتوانسته‌ایم با آنان ارتباط موثر برقرار کنیم و موجی در برابر تبلیغات ضد دینی ایجاد کنیم؛ باید حقایق دین و فضیلت‌های دینی و اخلاقی را به زبان خوب و از موضع دلسوزی بیان کرد. به گزارش انتخاب، وی اظهار کرد: بی‌حجابی برای هیچ‌کس قابل قبول نیست؛ درد‌آور است که در جامعه اسلامی انسان شاهد بی‌حجابی از ناحیه بانوان مسلمان باشد؛ منتهی لعن و نفرین کردن مشکلی را حل نمی‌کند، باید کار و تلاش فرهنگی و رسانه‌ای کرد و وظیفه سنگینی در این خصوص داریم.

اما در مقابل سخنانی که این روزها در مورد برخورد نرم با پدیده بدحجابی شنیده می‌شود همچنان سخنانی مبنی بر برخورد سخت‌گیرانه با مقوله بدحجابی یا آنچه در برخی شهرها از آن با عنوان کشف حجاب یاد می‌شود، در برخی سطوح مطرح می‌شود. درهمین راستا روز گذشته فیلمی در فضای مجازی منتشر شده که از اعتراض برخی زنان به مقوله بدحجابی حکایت می‌کند. در این فیلم که زمان و مکان آن مشخص نیست برخی از زنان در گفت‌وگویی با یک روحانی خواستار مسدود شدن حساب بانکی بدحجابان و قطع بیمه آنها می‌شوند.