حسین شریعتمداری در «آقایان، به کجا چنین شتابان؟!» کیهان نوشت: «این روزها، بار دیگر سخن از مذاکرات هسته‌ای به میان آمده است و مسوولان محترم کشورمان برای از‌سر‌گیری مذاکرات متوقف شده وین با گروه کشورهای ۵+۱ اعلام آمادگی کرده‌اند. ساعتی قبل، وزارت امور خارجه آمریکا به بهانه شب یلدا بیانیه‌ای صادر کرد و در آن بر تعهد دولت آمریکا در حمایت همه‌جانبه از آشوبگران تاکید کرد! وزیر خارجه انگلیس با تاکید بر ضرورت حمایت از اغتشاشات در ایران و به عنوان فقط یکی از این‌گونه حمایت‌ها، نوشت: «در ۳ ماه اخیر ما ۳۰۰ شخصیت و نهاد جمهوری اسلامی ایران را مورد تحریم قرار داده‌ایم!»

اکنون این سوال از دست‌اندرکاران محترم مذاکرات هسته‌ای کشورمان در میان است که آیا در مواضع رسما اعلام شده از سوی آمریکا و انگلیس و فرانسه و آلمان کمترین تردیدی هست؟‌ اگر تردیدی نیست -که نیست- با توجه به موارد یاد شده، از مذاکراتی که درپی انجام آن هستید، چه انتظاری دارید؟! و کدام دستاورد را دنبال می‌فرمایید؟! در اعلام رسمی و علنی آمریکا و ۳ کشور اروپایی درباره مذاکرات چه دیده‌اید که برای از سرگیری مذاکرات اعلام آمادگی کرده‌اید؟! آیا نتیجه مذاکرات را بیرون از آنچه حریف به صراحت بر آن تاکید ورزیده است، ارزیابی می‌کنید؟!» محسن برهانی، عضوهیات علمی دانشکده حقوق دانشگاه تهران و عضو کانون وکلای دادگستری به اعتماد گفته: «یکی از خلأهای اساسی آن است که شهروندان ایران با حقوق خود آشنا نیستند و تصور می‌کنند استحقاق هر نوع رفتاری را دارند.

درحالی که این طور نیست. در هر موردی نمی‌توان بازداشت موقت داشت. نمی‌توان اول افراد را دستگیر و بازداشت موقت کرد، بعد رفت دلایل پیدا کرد. اما مردم ایران نمی‌دانند چه حقوقی دارند، این نداشتن‌ها باعث می‌شود برخی محدودیت‌ها به ایشان وارد شود که مجوز قانونی برای آنها وجود ندارد.» در «اینترنت لاک‌پشتی» همشهری نوشته چرا هیچ‌کس پاسخگوی علت کندی اینترنت در روزهای گذشته نیست. «وزیر فناوری: اختلال‌های اینترنتی جزئی بوده و برطرف شده است. عضوکمیسیون امنیت ملی: اکنون فضای کشور آرام است و بهانه‌ای وجود ندارد.» جمهوری اسلامی در تحلیل سیاسی هفته نوشت: زمستان از راه رسید و به پایان سال ۱۴۰۱ نزدیک می‌شویم. سالی که پر از تب و تاب و سختی و عسرت بود. سالی که دولت سیزدهم به مردم وعده بهبودی معیشت در سایه «جراحی اقتصادی» داده بود، ولی به بهانه مبارزه با استکبار، زندگی دشواری را به مردم تحمیل کرد.

براساس تحقیقات و گزارش‌های ارائه شده حدود دو‌سوم مردم بدون اعانه قادر به ادامه زندگی نیستند. این گوشه‌ای از واقعیت موجود اقتصادی کشور و معیشتی مردم است و متاسفانه در مقوله فرهنگ، اخلاق، سیاست بین‌الملل و دیپلماسی خارجی اگر نگوییم وضعیت بدتری حاکم است، قطعا بهتر هم نیست و این در شرایطی است که دولت سیزدهم حتی قادر به ارائه برنامه هفتم توسعه هم نیست.» جوان خطاب به حمید فرخ‌نژاد نوشت: «فرخ‌نژاد معلوم نیست این‌بار خودش را در قبال چه رقمی به رسانه اره‌برقی فروخته است تا در توهینی آشکار به سینماگران ایرانی آنان را گرفتار فساد جنسی معرفی کند. چه مزه‌ای دارد پول بن‌سلمان قاتل خاشقجی و قاتل ده‌ها هزار کودک یمنی و ده‌ها هزار جوان عراقی و سوری و شهدای ایرانی دفع داعش که اینچنین نا انسان‌هایی به این ارزانی خود را به آن می‌فروشند؟»