گزارش تفصیلی بهمن حسین‌‌‌پور، معاون وقت مراسم و تشریفات دفتر رئیس‌‌‌جمهور و گروه بررسی این سفر، در همان زمان این ادعاها را باطل کرد و آنچه این روزها مطرح می‌شود تکرار همان ادعاهای رد شده است. حسین‌‌‌پور توضیح داده که پیش از انجام سفر رئیس‌‌‌جمهور چین، همچون دیگر سفرهای رسمی در این سطح، هیات مقدماتی ۱۵ تا ۲۰ نفره چینی به ریاست همتای او به تهران آمد و تمام ملاحظات و تشریفات سفر از اقامت تا پذیرایی در آن بررسی و توافق شد؛ حتی هتل محل اقامت شی جین پینگ نیز توسط هیات چینی انتخاب شد. به گفته این مقام، پروتکل استقبال از رئیس‌‌‌جمهور چین در فرودگاه نیز مانند سفرهای دیگر سران به تهران بود. از دوره‌‌‌های قبل ریاست جمهوری، استقبال رئیس‌‌‌جمهور از همتای خود در فرودگاه منتفی شده بود که مطابق آن یکی از وزرا به استقبال مهمان می‌رود و هیات چینی پیش از انجام این سفر از آن مطلع بود. اصولا قوانین مراسم و تشریفات مدون و غیرقابل تغییر است، بنابراین با تغییر رؤسای‌‌‌جمهور اصول تشریفات قابل تغییر نیست و از قبل هم به کشورهای مهمان اطلاع داده می‌شود.

وی ادامه داد: «کمااینکه حسن روحانی برای استقبال هیچ یک از سران کشورها به فرودگاه نرفت و استقبال رسمی در سعدآباد انجام می‌‌‌شد. پس از امضای برجام فقط در یک ماه ۶ رئیس‌‌‌جمهور خارجی به تهران سفر کردند که ۴ نفر از آنها از کشورهای اروپایی بودند و در هیچ یک از آنها رئیس‌‌‌جمهور ایران طبق پروتکل‌‌‌های دیپلماتیک و رعایت اصل احترام متقابل در تشریفات سفر، برای استقبال به فرودگاه نرفت.» معاون وقت مراسم و تشریفات دفتر رئیس‌‌‌جمهور افزود: «در جریان اقامت هیچ مشکلی پیش نیامد و ادعاها درباره استفاده رئیس‌‌‌جمهور چین از سرویس بهداشتی عمومی هتل به دلیل نامناسب بودن سرویس بهداشتی اتاق هتل نیز نادرست است؛ چراکه اصول امنیتی و سختگیری تیم‌‌‌های حفاظتی هم، چنین اجازه‌‌‌ای نمی‌‌‌دهد که مهمانی در سطح سران کشورها از سرویس بهداشتی عمومی یک هتل استفاده کند.»

وی همچنین گفت: «فیلم بدرقه رئیس‌‌‌جمهور چین نیز گویای این است که برخلاف رویه مرسوم، شی جین پینگ با تمام اعضای تیم تشریفات دفتر رئیس‌‌‌جمهور ایران دست می‌دهد که نشانه رضایت و قدردانی او از میزبان است.» حسین‌‌‌پور تاکید کرد: «‌سفر رئیس‌‌‌جمهور چین طبق برنامه زمانی اعلام شده انجام شد و به پایان رسید.» به گفته این مقام ایرانی، دستاورد مهم آن سفر نیز امضای ۱۷ سند همکاری میان تهران - پکن و تبادل‌‌‌نظر درباره سند جامع همکاری‌‌‌های ۲۵ساله بود. بلافاصله پس از آن، وانگ ئی، وزیر امور خارجه چین، سفر رئیس‌‌‌جمهور کشورش به ایران را مفید ارزیابی کرد و گفت که این سفر به تقویت روابط دوجانبه بسیار کمک کرده است و خبرگزاری رسمی چین (شینهوا) با پایان سفر، آن را گامی به جلو در مسیر دوستی ۲۰۰۰ ساله ایران و چین عنوان کرد.