معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور از تصویب افزایش ۱۵ درصدی حقوق امسال کارکنان دولت در جلسه دیروز هیات دولت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بهروز مرادی دیروز پس از جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: این مصوبه در چند روز آینده ابلاغ می‌شود و کارکنان دولت، اعمال افزایش یادشده را همراه با معوقات ماه‌های قبل در فیش حقوق تیرماه شاهد خواهند بود. پیش از این، رحیم ممبینی معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست‌جمهوری پس از تصویب نهایی بودجه ۹۱ در صحن مجلس و ابلاغ آن، اعلام کرده بود که دولت برای افزایش ضریب ۱۵ درصدی حقوق کارمندان و بازنشستگان دولتی، ۵ هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد و نهایتا می‌تواند حقوق‌ها را بین ۱۰ تا ۱۲ درصد افزایش دهد.

در عین حال برخی از نمایندگان مجلس نیز در پاسخ به انتقاد دولت اظهار کردند که اگر دولت می‌خواهد عدالت بین کارمندان ایجاد شود، لازم نیست همه سطوح دستمزدی کارمندان را ۱۵ درصد افزایش دهد، بلکه قانونگذار این اختیار را به دولت داده است که بتواند با رعایت عدالت و منطق سطوح حقوقی کمتر از یک میلیون تومان در ماه را تا ۲۵ درصد یعنی بیش از تورم واقعی افزایش دهد، اما سطوح حقوقی بالاتر از آن را ۱۰ درصد افزایش دهد که در آن صورت هم عدالت در افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان ایجاد می‌شود و هم اینکه سقف اعتبار مصوب کنونی مجلس رعایت خواهد شد. بر اساس آنچه در قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه تعیین شده است، میزان افزایش حقوق کارمندان با توجه به اعتبارات مصوب در بودجه سالانه تعیین می‌شود که بر اساس پیش‌بینی که دولت برای افزایش حقوق کارمندان داشته، در سال ۹۱ حقوق کارکنان دولت تا ۱۵ درصد افزایش خواهد داشت. معوقات حقوق کارمندان برابر با ضریب ریالی جدیدی که اعلام خواهد شد محاسبه و مابه‌التفاوت آن به کارمندان پرداخت می‌شود.

همچنین به گفته ابراهیم عزیزی، معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهور، عیدی کارمندان در سال ۹۱، ۴۰۲ هزار و پانصدتومان تعیین شده است.