رییس مجلس در واکنش به اخبار منتشر شده مبنی بر تصمیم دولت برای بررسی مجدد قانون بودجه ۹۱ مصوب مجلس پیش از اجرا و احتمال اعمال تغییر در آن گفت: کسی حق ندارد در دولت، قانون بودجه را بررسی کند.

به گزارش «دنیای اقتصاد»، علی لاریجانی در جلسه علنی روز گذشته مجلس افزود: همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند قانون بودجه فصل‌الخطاب است و تنها روش اجرا را می‌توانند بررسی کنند. پیش از این سخنان لاریجانی، احمد توکلی در سخنرانی خود که مربوط به وضعیت اقتصادی کشور بود، با اشاره به نقض قانون از سوی دولت، گفته بود: آخرین نقض قانون از سوی دولت، درباره بودجه است .

وی گفت: وقتی قانون بودجه به رییس‌جمهور ابلاغ شد پس از تاخیر چند روزه با نامه‌ای ابلاغ شد و در اختیار مسوولان گذاشته شد که در آنجا قید شد بندهایی از قانون بودجه با قانون اساسی ناسازگار است.

توکلی ادامه داد: در حالی که همه می‌دانیم طبق قانون اساسی رییس‌جمهور چنین حقی ندارد و تشخیص اینکه مصوبه مجلس با قانون اساسی سازگار است یا نه با شورای نگهبان است.

وی گفت: نتیجه این می‌شود که برخی مسوولان گفتند ما لایحه بودجه را در کارگروه تحول اقتصادی بررسی می‌کنیم.

توکلی خطاب به لاریجانی گفت: جناب رییس مطلع باشید که متاسفانه مسوولان اجرایی با صراحت گفتند که موضوع هدفمندی یارانه‌ها را در کارگروه تحول اقتصادی بررسی می‌کنیم.