دنیای اقتصاد- با تعیین تکلیف اعضای اغلب کمیسیون‌های تخصصی مجلس و افزایش تعداد نمایندگان چهار کمیسیون، رقابت بر سر عضویت در کمیسیون‌های پرطرفدار تمام شد و رقابت جدیدی برای کسب کرسی ریاست کمیسیون‌ها در میان نمایندگان مجلس نهم آغاز شد. افزایش اعضای چهار کمیسیون بودجه امنیت ملی، انرژی و صنایع

محمد دهقانی، عضو هیات‌رییسه مجلس در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به افزایش تعداد اعضای کمیسیون‌های تخصصی مجلس و تعیین تکلیف کمیسیون‌های تخصصی در جلسه هیات‌رییسه مجلس با روسای شعب پانزده‌گانه، گفت: در این جلسه چهار نفر به کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و یک نفر به کمیسیون امنیت ملی اضافه شدند و اعضای این دو کمیسیون به ۲۹ نفر رسیدند. جوادجهانگیرزاده دیگر عضو هیات‌رییسه مجلس نیز گفت که سه نفر به تعداد اعضای کمیسیون صنایع و یک نفر به تعداد اعضای کمیسیون انرژی اضافه شدند.

گزینه‌های مطرح برای ریاست کمیسیون‌ها

به گزارش مهر، غلامرضا مصباحی مقدم تنها گزینه ریاست کمیسیون برنامه و بودجه، موسی غضنفر آبادی تنها نامزد ریاست کمیسیون قضایی و حقوقی و محمدمهدی زاهدی نیز به دلیل عدم تمایل حدادعادل و آقاتهرانی، تنها نامزد ریاست کمیسیون آموزش و تحقیقات است.

علاءالدین بروجردی، کاظم جلالی و عوض حیدرپور نیز بر سر ریاست کمیسیون امنیت ملی رقابت می‌کنند و احتمال دارد که ابراهیم کوثری نیز در این رقابت شرکت کند.

همچنین به نظر می‌رسد که مسعود میرکاظمی وزیر سابق نفت و بازرگانی نیز بر سر ریاست کمیسیون انرژی با تعدادی از نمایندگان استان خوزستان رقابت کند.

به گزارش سایت خبری خانه ملت، حسینعلی شهریاری، رییس سابق کمیسیون بهداشت و درمان نیز تنها نامزد ریاست این کمیسیون در مجلس نهم است.

خداحافظی عبداللهی با کمیسیون بودجه

به گزارش مهر، غلامرضا مصباحی مقدم رییس کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی در مجلس هشتم، با اعلام اینکه تنها گزینه ریاست کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس نهم است افزود: در صحبتی که با رضا عبداللهی داشتم وی اعلام کرد که قصدی برای نامزدی ریاست کمیسیون برنامه و بودجه ندارد.