سردار مومنی از اجرای طرح تابستانی پلیس در دو مرحله خبرداد و اظهار کرد: با توجه به تجربه خوب پلیس در طرح نوروزی، طرح تابستانی در دو مرحله از ۳۱ خرداد تا ۳۰ تیر و از ۲۹ مرداد تا ۲ مهرماه اجرا می‌شود. همچنین روز چهارشنبه نشست هماهنگی طرح تابستانی با حضور دستگاه‌ها برگزار می‌شود. به گزارش مهر، سردار اسکندر مومنی در نشستی خبری تصریح کرد: امسال همه ظرفیت‌ها برای سفرهای تابستانی فعال می‌شود همچنین پلیس در سفرهای امسال بر اساس قانون با تخلفات حادثه‌ساز از جمله سبقت، انحراف به چپ، حرکت با دنده‌عقب در بزرگراه‌ها و جاده ها و عدم استفاده از کمربند ایمنی و کلاه ایمنی برخورد می‌کند.

وی ادامه داد: اگر در سال‌های گذشته ایران رکورد دار تلفات رانندگی بود امسال در میانه‌های جدول قرار گرفته‌ایم و میزان کشته‌های رانندگی به ازای هر ۱۰ هزار خودرو با متوسط جهانی برابری می‌کند.

به گفته مومنی، در سال ۸۹، میزان تلفات رانندگی به ازای هر ۱۰ هزار خودرو ۵/۱۰ نفر بود که سال گذشته به ۱/۸ رسید. در این مدت در تمامی استان‌ها به جز بوشهر شاهد کاهش تلفات رانندگی بودیم و استان‌های البرز، تهران و خراسان رضوی رکورددار بیشترین کاهش تلفات بودند.

رییس پلیس راهور با اعلام کاهش تلفات رانندگی در ۲ ماه نخست امسال، تاکید کرد: اگر چه تلفات رانندگی در ۲ ماه امسال کاهش یافته است اما اگر به روند روزافزون تقاضای سفر و خودروها به همراه توسعه زیرساخت‌ها به ویژه ایمنی خودرو توجه نشود در اواسط دهه ۹۰ با بحران جدی روبه‌رو می‌شویم. در ابتدای دهه ۸۰، ۴ میلیون خودرو در کشور تردد می‌کرد که این آمار در انتهای این دهه به ۱۵ میلیون خودرو رسید و پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان دهه ۹۰ تعداد خودروهای کشور به ۳۰ میلیون برسد. اگر تحول اساسی در حوزه راه، حمل‌ونقل عمومی، خودرو و امداد و نجات انجام نشود کار سختی را پیش‌رو خواهیم داشت.