مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: نگفته‌ایم که ایران تصمیم به در اختیار گرفتن تسلیحات هسته‌ای دارد.

به گزارش ایسنا، یوکیا آمانو، در مصاحبه‌ای با روزنامه وال‌استریت ژورنال که روز جمعه انجام گرفت در پاسخ به این سوال که آیا گفت‌وگو‌ها با ایران به بن‌بست رسیده است؟ گفت: ما انتظار داشتیم که بتوانیم یک رویکرد ساختاری را امروز نهایی کنیم؛ اما اگر نشد در آینده‌ای نزدیک این کار را انجام می‌دهیم. وی افزود: ما با روحیه‌ای بسیار سازنده روی این مساله کار کردیم، آماده بودیم با برخی از پیشنهادهای آنها که پیش‌تر مطرح شده بود تطابق برقرار کنیم، ما ناامید هستیم، اما فکر نمی‌کنیم که این روند با شکست روبه‌‌رو شده باشد. آمانو تاکید کرد که «این گفت‌وگوها ادامه خواهد داشت»، اما هنوز تاریخی تعیین نشده است. وی در عین حال گفت که با توجه به نشست روز جمعه دیگر احساس «خوش‌بینی» ندارد.

سلطانیه: با بازدید مشروط از پارچین موافقیم

در همین حال، نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت که به‌زودی توافقی بین ایران و آژانس برای برگزاری دور جدیدی از مذاکرات بین دو طرف اعلام خواهد شد.

به گزارش سایت خبری جام جم آنلاین، علی اصغر سلطانیه در گفت‌وگو با شبکه خبری العالم اظهار کرد: تهران مانع از بازدید بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از مرکز نظامی پارچین نمی‌شود؛ به شرط آنکه این امر در چارچوب سندی اساسی و یک برنامه کاری مورد توافق دوطرف باشد. وی خاطرنشان کرد که ایران به همه سوالات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای خود پاسخ داده است.