ابراهیم رئیسی همچنین گفت: برخی توصیه کردند امروز دانشگاه نیایم یا حداقل دانشگاه تهران نیایم؛ ولی من گفتم که دنبال تعطیلی علم و دانشگاه نیستم، بلکه به دنبال گشایش هستم. آینده متعلق به شماست و دانش‌آموزان و دانشجویان آینده‌سازان کشورند و باید سخن شما را شنید. به گزارش انتخاب، رئیس جمهور با تاکید بر اینکه «اعتراضات را باید شنید و همواره ما برای شنیدن‌ حرف‌های دانشجویان‌ مصمم هستیم» اظهار کرد: اعتراض با اغتشاش فرق دارد؛ اعتراض موجب اصلاح امور و کمال می‌شود و اغتشاش موجب تخریب و یأس‌آفرینی است.

 رئیس‌جمهور با اشاره به سفر اخیرش به کردستان و حضور در بازار سنندج و مشکلاتی که در پی آن برای برخی از بازاریان از سوی اغتشاشگران ایجاد شد، تصریح کرد: چرا به دروغ می‌گویید به دنبال زندگی و آزادی برای مردم ایران هستید؟ شما دیدید که با آن بنده خدا که یک شکلات به ما تعارف کرد چه کردند، چه کسی دیکتاتور است؟ امروز ادعای کسانی که شعار زندگی و آزادی می‌دهند، اما با فشار و تحریم زندگی را از مردم ایران سلب کرده‌اند، ادعایی مضحک است!

رئیسی بیان کرد دولت سیزدهم تنها دولتی پس از پیروزی انقلاب اسلامی است که برنامه‌ای مدون برای حل مشکلات کشور دارد و برنامه خود را نیز به بوته نقد کارشناسان، نخبگان و فرهیختگان گذاشته است.

رئیس‌جمهور درباره وعده ساخت ۴میلیون مسکن از سوی دولت سیزدهم گفت: نیاز به ساخت یک میلیون مسکن در سال فقط وعده دولت نیست، بلکه نیاز حتمی کشور است که قانون نیز بر آن صراحت دارد و حتما دولت سیزدهم دولت صادق‌الوعدی خواهد بود و به وعده‌های خود در این زمینه عمل خواهیم کرد.

رئیسی گفت: علاوه بر ساخت مسکن، دولت واگذاری زمین برای ساخت خانه‌های ویلایی در برخی استان‌های واجد شرایط را نیز آغاز کرده است.رئیسی دربخش دیگری ازسخنانش گفت: درباره اینترنت؛ من در انتخابات حرفی زدم که گاهی هم بعضی‌ها می‌خواهند آن را یادآوری کنند! من خودم یادم هست! هرآنچه را که گفتیم به خاطر داریم. اما سخن این است که اگر دشمن بخواهد با استفاده از این فضا کشور را دچار آشوب و اغتشاش کند و در روند فعالیت‌ها اختلال ایجاد کند چه باید کرد؟ دلیل محدودیت‌های ایجادشده تلاش دشمن برای ایجاد ناامنی در کشور بر بستر این فضاست و حتم بدانید پس از عادی شدن وضعیت، شرایط متفاوت خواهد شد.

رئیس‌جمهور درباره حذف ارز ترجیحی نیز گفت: موضوع اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها، علاوه بر تکلیف قانونی، مورد اتفاق نظر همه کارشناسان اقتصادی نیز بود و تنها در روش‌ها برخی اختلاف‌نظرها وجود داشت. البته اگر بر اساس تصریح قانون، سه سال قبل این اقدامات صورت می‌گرفت، شاید تبعات آن بر اقتصاد کشور و معیشت مردم به مراتب کمتر بود. به گزارش «ایسنا» رئیسی در بخش دیگری از سخنانش گفت: حجم تجارت خارجی کشور ۴۸درصد افزایش یافته و صدها کارخانه نیمه‌تعطیل یا تعطیل به چرخه تولید بازگشته یا در حال راه‌اندازی است.