رییس کمیسیون ویژه نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی در مجلس هشتم گفت: حتی با تحقق نرخ رشد اقتصادی ۸ درصدی که در سند چشم انداز۲۰ ساله کشور آمده است، در افق ۱۴۰۴ شمسی از کشورهای همسایه ترکیه و عربستان عقب هستیم. به گزارش «دنیای اقتصاد»، حمیدرضا فولادگر در نشست علنی روز گذشته مجلس، در گزارشی از نحوه اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی گفت: براساس سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ما باید در رقابت اقتصادی کشورهای همسایه و رقیب را پشت سر بگذاریم، این در حالی است که ترکیه به عنوان یکی از رقبای ما در سند چشم انداز خود برای سال ۲۰۲۵ میلادی، مقرر کرده ۲ هزار میلیارد دلار تولید ناخالص داخلی داشته باشد.

وی ادامه داد: عربستان نیز به عنوان دیگر رقیب ایران، در افق ۲۰۲۵ میلادی که همان ۱۴۰۴ شمسی است تولید ناخالص داخلی را ۲۰ برابر افزایش می‌دهد.

فولادگر گفت:این در حالی است که ایران اگر با نرخ رشد ۸ درصد چشم‌انداز ۲۰ ساله حرکت کند، در افق ۲۰۲۵ میلادی از ۴۰۰ میلیارد دلار تولید ناخالص ملی، به ۱۱۰۰ می‌رسد؛ بنابراین با رشد ۸ درصد هم به رقبای منطقه نمی‌رسیم چه رسد به اینکه در حال حاضر با نرخ رشد ۵/۴ درصد که متوسط برنامه چهارم توسعه کشور است، حرکت می‌کنیم.