سردار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه ایران از حقوق خود تماما دفاع می‌کند و حاضر نیست در این خصوص کوتاه بیاید، تاکید کرد: ۱+۵ باید به خواست منطقی ملت ایران تمکین کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، سردار وحیدی در حاشیه همایش توسعه صنایع دفاعی با رویکرد زیست محیطی در جمع خبرنگاران ادامه داد: کشورهای دیگر هم باید متوجه شوند؛ همانطور که ایران به دنبال صلح و آرامش است و در چارچوبی که مقام معظم رهبری تعیین کردند، سلاح هسته‌ای را حرام می‌داند و هیچ وقت به دنبالش نبوده و نیستیم، اما از حقوق خود دفاع خواهیم کرد و این کشورها باید به خواست منطقی ملت ایران تمکین کنند. وزیر دفاع در خصوص پیشرفت‌های دفاعی کشور نیز گفت: پیشرفت‌های ما در حوزه دفاع بسیار چشمگیر بوده و کشور ما دارای یک دفاع کاملا خود اتکاست که در دنیا تنها ۲ کشور این‌گونه‌‌اند. ایران توانسته محصولات و سامانه‌های دفاعی خود را تولید کند و بسیاری از تولیدات ما بین ۱۰ کشور اول جهان مطرح است.

اشیای نورانی تهدید محسوب نمی‌شود

وزیر دفاع همچنین درباره مشاهده اشیای نورانی در آسمان‌های شهرهای ایران با بیان اینکه کشور ما به لحاظ پدافندی هیچ مشکلی ندارد، اظهار کرد: وقوع اشیای نورانی هیچ‌گونه تهدیدی برای کشور محسوب نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار وحیدی افزود: این پدیده فقط مربوط به ایران نبوده و در کشورهای دیگر از‌جمله در کشورهای خاورمیانه مشاهده شده است.

وی با بیان اینکه این پدیده قابل بررسی است، تاکید کرد: کشور ما به لحاظ پدافندی هیچ مشکلی ندارد و این پدیده در حال بررسی است، تا جزئیات آن بیشتر معلوم شود.