روزنامه کیهان، تیتر نخست شماره دیروز خود را به عنوان «دورنمای مبهم مذاکرات مسکو» اختصاص داد و با اشاره به نامه نگاری های هلگا اشمیت با علی باقری نوشت: به عقیده تحلیلگران در تهران، اگر مذاکره‌ای میان اشمیت و باقری انجام نشود، به این معنا است که ۱+۵ تصمیم دارد صرفا بحث ۲۰درصد را در مسکو مطرح کند که به این ترتیب، توافق بغداد نقض خواهد شد و دورنمای مذاکرات مسکو همان‌طور که دکتر جلیلی هم در نامه خود به اشتون بر آن تاکید کرده در هاله ای از ابهام و تردید قرار می گیرد. کیهان با تاکید بر اینکه «۱+۵ نشان داد قابل اعتماد نیست» همچنین نوشت: این حدس وجود دارد که با توجه به اهمیتی که مذاکرات مسکو برای روسیه دارد ممکن است برخی طرف‌ها در ۱+۵ یا بیرون از آن مایل به اخلال در این روند باشند.

رجانیوز: انگلیس می‌خواهد مذاکرات مسکو به نتیجه نرسد

در همین حال، رجانیوز هم نوشت: تغییر محل مذاکرات ایران و ۱+۵ از بغداد به مسکو ظاهرا باز هم به مذاق طرف غربی خوش نیامده و با برنامه‌ریزی یک بسته کامل به دنبال عدم توفیق مذاکرات در مسکو و در عین حال ادامه مذاکرات در مکانی دیگر است.

این سایت خبری افزود: برخی منابع نیز از تاثیر سرویس اطلاعاتی انگلستان و شخص جان ساورز با دیدگاه‌های ضدروسی شدیدش بر اشتون و تلاش برای کاهش شانس توافق در مسکو ـ که در صورت حصول این توافق پیروزی دیپلماتیک بزرگی برای روسیه خواهد بود ـ خبر داده‌اند.