برگزاری جلسه مجمع تشخیص باز هم بدون حضور رییس جمهور

دنیای‌اقتصاد- در جلسه دیروز مجمع تشخیص مصلحت نظام که بار دیگر بدون حضور رییس جمهور برگزار شد، بررسی و تدوین سیاست‌های کلی اجتماعی نظام که از جلسات گذشته آغاز و موادی به تصویب رسیده بود، پیگیری شد و شش ماده دیگر از این سیاست‌ها به تصویب رسید. به گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، در این جلسه که به ریاست آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و با حضور اکثریت اعضا تشکیل شد، رییس دیوان عدالت اداری، رییس شورای اسلامی شهر تهران و مدعوینی از نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات نیز حضور داشتند در بخش «حفظ و ارتقای امنیت فردی و اجتماعی» یک بند به شرح ذیل اضافه شد:

- صیانت و ارتقای حرمت و کرامت انسانی و امنیت فردی و تسهیل دادخواهی برابر برای آحاد جامعه، همچنین در ادامه سیاست‌های بخش گسترش عدالت اجتماعی در تمام عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، قانون‌گذاری- اجرایی و قضایی کشور.

علاوه‌بر مواد قبلی، دو بند دیگر به شرح ذیل به تصویب رسید:

- ارتقای سطح رفاه عمومی و شاخص‌های زندگی متناسب با اهداف چشم‌انداز.

- گسترش کمی و کیفی نظام جامع و کارآمد تامین اجتماعی به‌ویژه خدمات بیمه درمانی و کاهش سهم مردم از هزینه‌های درمانی به حداکثر ۲۵ درصد در افق چشم‌انداز (۱۴۰۴).

- ایجاد و توسعه زیرساخت‌های لازم برای گذران مفید، سالم و سازنده اوقات فراغت و زمینه‌سازی برای استفاده حداکثری از سرمایه‌ها و ظرفیت‌های عمومی و تشکل‌های مردمی برای این منظور و ایجاد تعادل میان ساعات کار و اوقات فراغت.

- سالم‌سازی محیط اجتماعی و هویت‌بخشی به سیمای شهرها و روستاهای کشور متناسب با فرهنگ، هویت اسلامی و ایرانی

- هویت‌بخشی به سیمای شهرها و روستاهای کشور با روزآمدسازی معماری ایرانی - اسلامی و رعایت موازین دینی و آسایش شهروندان در ساخت‌وسازهای شهری و روستایی و طراحی اماکن عمومی در جهت سالم‌سازی محیط اجتماعی کشور.