با این توضیح که پوزش از سوء‌برداشت و خطایی که در میان بوده است یکی از آداب اسلامی و از نشانه‌های جوانمردی است. ما به دلایلی که اشاره‌ای کوتاه و گذرا به آن داشته‌ایم، خود‌داری از همخوانی با سرود ملی را اقدامی ناپسند و به دور از آداب و اخلاق دینی و ملی می‌دانستیم -‌و می‌دانیم- از این رو‌ خود‌داری برخی از اعضای تیم ملی کشورمان از همخوانی سرود ملی -مخصوصا در اوج توهم‌پراکنی دشمنان علیه تمامیت اسلام و ایران- را ناپسند و نا‌بایسته تلقی کرده بودیم، ولی اکنون که می‌بینیم، سکوت آنان از روی غفلت بوده است وظیفه دینی خود می‌دانیم که برداشت قبلی خود را اصلاح کنیم.

جمیله کدیور در روزنامه اطلاعات با اشاره به برخوردهای قهرآمیز با اقشار مختلف و به‌طور خاص جوانان و زنان و دختران در پی وقوع اعتراضات دو ماه و نیم اخیر نوشت: متاسفانه اقدامی در جهت اصلاح شیوه‌های غلط گذشته، صورت نگرفته است. در چنین بستری که طیف‌هایی از جامعه، با نشانه‌ای از سوی حاکمیت برای تحقق خواست‌هایش مواجه نمی‌شود، شاهد نحوه واکنش معنادار آنها نسبت به بازی تیم ملی در مقابل انگلستان در خیابان هستیم‌ که شایسته تامل و بررسی است.

روزنامه اعتماد نیز در مطلبی به بازداشت وریا غفوری پرداخت و نوشت: وریا غفوری همیشه یکی از بازیکنان معترض فوتبال ایران به حساب ‌آمده که در مورد موضوعات مختلف از جمله مشکلات مردمان دیارش یعنی کردستان و قیمت دلار و... موضع‌گیری کرده و به اعتقاد بسیاری به خاطر همین مجبور به ترک استقلال شد. این روزنامه همچنین نوشت: خبر بازداشت وریا غفوری آن‌قدر بد موقع و غیر قابل باور بود که تا چند ساعت همه منتظر تکذیب آن بودند. بد موقع از آن جهت که درست ۲۴ ساعت قبل از بازی حساس تیم ملی ایران مقابل ولز در جام جهانی منتشر شد و غیرقابل باور از جهت اعلام اتهام‌های منتسب به او.

به همین دلیل عکس وریا غفوری نه تنها تیتر یک رسانه‌های داخلی را اشغال کرد که به سر خط بسیاری از رسانه‌های معتبر دنیا تبدیل شد. این روزنامه همچنین گفت‌وگو با شهاب اسفندیاری، رئیس دانشگاه صداوسیما منتشرکرده است که در آن می‌گوید: الان برخی فکر می‌کنند که اگر فردا جمهوری اسلامی نباشد، ایران سوئیس می‌شود! این تصور از کجا آمده است؟ حتی در مورد دگرگونی نهاد‌های سیاسی هم چنین است. روزنامه جوان نیز تیتر یک خود را به پیروزی تیم ملی فوتبال درمقابل تیم ولز چنین اختصاص داد: سرود خواندیم و شادی کردیم، اژدها را قورت دادیم.