مشکلات کردستان لاینحل نیست، اما جان‌های شریفی که از دست می‌رود در مقابل آنچه به دست خواهد آمد، غیرقابل جبران است. امروز ضمن احترام به روح بزرگ درگذشتگان و احترام به همه دوستداران مردم کرد، از روشنفکران و حق‌طلبان کردستان می‌خواهم دست در دست هم نهیم و همه با هم مانع تکرار اتفاقات تلخ و حوادث ناگوار چند روز گذشته شویم.» «فرصت آشتی ملی» هم‌میهن، ارزیابی فعالان سیاسی، جامعه‌شناسان و اهالی فوتبال از حواشی بازی اول و اهمیت بازی دوم ایران در جام‌جهانی است. عباس عبدی نوشته است: «نتیجه ۶بر۲ را فراموش کنید. بازی جدیدی را باید آغاز کرد که از امروز تا آینده‌ای طولانی‌مدت ادامه خواهد داشت. بازی اصلی میان مردم در برابر و علیه مجموعه نیروهایی است که دل در گرو این مرز و بوم و این تمدن ندارند.»

آرمان ملی در گفت‌وگو با محمدجواد حق‌شناس نوشته است: «جوانان خاتمی و ناطق نوری را نمی‌شناسند. جامعه امیدی به گفت‌وگو ندارد و از اطلاح‌طلب و اصولگرا گذشته است.» محمدتقی فاضل‌میبدی در گفت‌وگو با اعتماد از «راهکارهای عبور از بحران» گفته است: «اعلام کنند حرف مردم را شنیدیم و مشکلات را حل خواهیم کرد. تمام کسانی که با عناوین سیاسی در جریانات اخیر دستگیر شده‌اند، آزاد شوند. مشکلی که با دنیای خارج به خصوص آمریکا وجود داد، حل و فصل شود.» کیهان در یادداشت نقش مبتذل سلبریتی‌ها در جنگ ترکیبی یک بار دیگر سلبریتی‌ها را هدف گرفته و نوشته: «در هیچ کجای جهان سلبریتی‌ها بالاتر از قانون نیستند. در ماه‌های اخیر برخی سلبریتی‌ها به روش «فیک‌نیوزها» به انتشار اخبار دروغ اقدام کرده و افکارعمومی را علیه نظم و امنیت در جامعه تهییج و تحریک کرده‌اند. این سلبریتی‌ها تنها در یک نمونه بدون ارائه هیچ سند و مدرکی مدعی بودند که فلان شخص توسط نیروهای مدافع امنیت کشته شده است.

در حالی که پیش از آن والدین و اعضای خانواده همان شخص تاکید کرده بودند فرزند آنها به دلایل دیگری از جمله خودکشی و... فوت کرده است. به همین خاطر یکی از خواسته‌های اصلی آحاد مردم با گرایش‌های مختلف سیاسی و سبک زندگی‌های متفاوت، برخورد قاطع و بدون اغماض و بازدارنده‌ای با سلبریتی‌های متخلف صورت گیرد.» همشهری در یادداشت «زن، زندگی، آزادی در بوته نقد» نوشته است: «محوریت‌بخشی به مسائل زنانگی با تمرکز بر «تن‌نمایی» آن‌گونه که در برخی تجمعات ضدانقلاب در خارج از کشور شاهد آن بوده‌ایم، حتی در غرب که داعیه‌دار طرح این بحث‌ها و مسائل است، تقریبا بی‌سابقه است.»