هشدار دبیر شورای امنیت روسیه درباره اقدام نظامی علیه ایران

نیکولای پاتروشف، دبیر شورای امنیت ملی روسیه با اشاره به تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه ایران تصریح کرد: هرگونه اقدام نظامی علیه ایران عواقب منفی برای اسرائیل و کل منطقه دارد و باید مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ ادامه یابد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری نووستی، دبیر شورای امنیت ملی روسیه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «وستی-۲۴» هشدار داد که هر نوع حمله نظامی به ایران ممکن است عواقب منفی هم برای خود اسرائیل و هم برای کشورهای همسایه داشته باشد. پاتروشف گفت: زمانی که گفته می‌شود ممکن است به ایران حمله نظامی شود و چنین اظهاراتی را غالبا از سوی مقامات اسرائیلی می‌شنویم، باید بررسی کرد که چنین اقدامی اگر صورت بگیرد، چه عواقبی در پی خواهد داشت. عواقب این کار کاملا منفی است، نه تنها برای خود اسرائیل، بلکه برای بسیاری از کشورهای منطقه.

به عقیده این مقام بلندپایه روس، برای اجتناب از بروز درگیری نظامی، جامعه بین‌الملل باید به گفت‌وگو با ایران ادامه دهد.

دبیر شورای امنیت ملی روسیه گفت: مذاکرات با حضور نمایندگان گروه «۱+۵» (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین به‌علاوه آلمان) ادامه دارد و من فکر می‌کنم که این راه باید مورد استفاده قرار گرفته و ادامه یابد. دور بعدی مذاکرات در ماه ژوئن در مسکو خواهد بود و مسوولیت مشخصی در این رابطه بر عهده ما نیز قرار دارد.