این جدال در ادامه از سوی دو رسانه وابسته به دولت و مجلس (خبرگزاری ایرنا و خانه‌ملت) همان روز و طی روزهای بعد نیز ادامه یافت.

در ابتدا همان روز‌‌ (‌‌سه‌‌شنبه ۱۷آبان) خبرگزاری «ایرنا» رسانه دولت در مطلبی با اشاره به انتقادات قالیباف از عملکرد دولت در حوزه اشتغال، این اظهارات را بدون در نظر گرفتن واقعیت‌‌های موجود و غیرکارشناسی توصیف کرد. به دنبال مطلب خبرگزاری دولت، خانه ملت، رسانه رسمی مجلس نیز در پاسخ به «ایرنا» اعلام کرد مطالبی که در جلسه روز سه‌‌شنبه مجلس مطرح شد نه‌تنها نظرات شخصی رئیس مجلس یا نمایندگان نیست، بلکه براساس گزارش رسمی دو کمیسیون تخصصی، یعنی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات و کمیسیون ویژه جهش رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی است که به صورت شفاف هم منتشر شده است.

این رسانه همچنین با استناد به مطلب منتشرشده در «ایرنا» در دفاع از دولت که در آن تاکید شده بود دولت در۶ماه اول سال درآمد خوبی کسب کرده و عملکرد منابع عمومی دولت حدود ۸۰‌درصد محقق شده است، این سوال را مطرح کرد که چقدر از درآمد محقق شده دولت سهم اشتغال بوده و چرا همین میزان پرداخت نشده است؟

این جدال روزهای شنبه و چهارشنبه گذشته نیز ادامه داشت. به این ترتیب که روز ۲۱آبان‌ماه ایرنا در گزارشی با عنوان «مجلس از چه چیز انتقاد می‌کند؟ تسهیلات اشتغال در دولت سیزدهم دوبرابر شد»، نوشت: در حالی که عملکرد دولت سیزدهم در اجرای حکم تبصره ۱۸ قانون بودجه درباره تولید و اشتغال بیش از ۱۰۰‌درصد رشد عملکرد نسبت به سال قبل داشته، برخی در مجلس زبان به انتقاد از عملکرد دولت در این موضوع گشوده‌‌اند.

در ادامه این گزارش همچنین آمده بود: عملکرد دولت سیزدهم در این حوزه، اصلا قابل مقایسه با قبل نیست و با وجود افزایش هزینه‌‌های جاری، دولت در نیمه اول امسال تقریبا دوبرابر سال گذشته تسهیلات اشتغال اختصاص داده است.

روز ۲۵آبان‌ماه ادامه این جدال رسانه‌ای بود؛ تا جایی که خبرگزاری «ایرنا» در گزارشی نوشت: رئیس مجلس و برخی دیگر از نمایندگان در حالی دولت سیزدهم را متهم به تخصیص ندادن اعتبارات تبصره ۱۸ قانون بودجه (تسهیلات اشتغال) می‌کنند که طبق اعلام وزیر اقتصاد، عملکرد این تبصره در سه‌ماه پایانی سال گذشته و نیمه نخست سال‌جاری، نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱۰۰‌درصد رشد داشته است.

به دنبال انتشار این دو گزارش از سوی «ایرنا»، خبرگزاری خانه ملت همان روز (۲۵آبان‌ماه) در گزارشی با تیتر «اصرار ایرنا بر آمارسازی برای دولت در تخصیص صفر بودجه اشتغال» اعلام کرد که خبرگزاری دولت بازهم آمار ۱۴۰۰ را به جای ۱۴۰۱ منتشر کرده است.

خانه ملت همچنین در گزارش خود نوشت: با اینکه جداول مربوط به تخصیص بودجه‌بندی الف تبصره ۱۸ درباره اشتغال‌زایی در رسانه‌‌ها منتشر شده و حاکی از عملکرد صفر دولت در تخصیص این بودجه است؛ اما خبرگزاری دولتی ایرنا متاسفانه با ادبیات توهین‌آمیز علیه مجلس شورای اسلامی، در اقدامی سوال‌برانگیز برای دومین بار طی روزهای اخیر، آمار تخصیص بودجه اشتغال سال ۱۴۰۰ را به‌عنوان عملکرد سال‌جاری منتشر کرده است.

خانه ملت در ادامه مطلب خود نوشت: مجلس شورای اسلامی در جلسه نظارتی سه‌شنبه هفته گذشته ۱۷آبان به بررسی عملکرد دولت در اجرای بودجه اشتغال‌زایی موضوع بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۱ پرداخت و مشخص شد متاسفانه دولت سیزدهم با وجود گذشت هشت‌ماه از سال و عجیب‌تر اینکه به‌رغم تحقق ۸۰‌درصد درآمدها، براساس گزارش رسمی وزارت اقتصاد که نامه آن موجود است، هنوز حتی یک‌ریال از اعتبارات موضوع بند الف تبصره ۱۸ را که برای اشتغال‌زایی و افزایش تولید است، پرداخت نکرده است.

خانه ملت همچنین در گزارش خود تاکید کرد: ما از خبرگزاری دولت انتظار داریم به جای برآشفتن و پرداختن به موضوعات دیگر مانند تبصره ۱۴ که موضوع بحث کنونی نیست، به این سوال مشخص پاسخ کارشناسی بدهد که چرا از ۱۲۷‌هزار میلیارد تومان اعتبار بند الف تبصره ۱۸، با وجود گذشت هشت‌ماه از سال حتی یک‌ریال برای اشتغال تخصیص نیافته است؟ در این باره دولت باید نظارت مجلس را نیز مانند رای اعتماد مجدد به وزیر صمت، بازوی کمکی خود برای حل مشکلات بداند.