رییس‌جمهور در آستانه بیست و سومین سالگرد رحلت امام خمینی(ره) در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی حضور یافت و در جمع زائران با اشاره به ویژگی‌ها و شخصیت امام خمینی(ره) سخنرانی کرد.

به گزارش ایسنا، احمدی‌نژاد در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه «امام برای آگاهی و آزادی انتخاب مردم ارزش ویژه‌ای قائل بودند»، گفت:‌ بدون آگاهی و آزادی انتخاب مردم ارزش‌ها مستقر نمی‌شود و اگر هم شد، فاقد پشتوانه است. استمرار ارزش‌ها زمانی ارزشمند خواهد بود که با انتخاب آزادانه و آگاهانه مردم همراه باشد. امام همواره بر رای مردم تاکید داشتند و می‌فرمودند میزان و رای، رای ملت است و تا آخر نیز از آزادی انتخاب ملت صیانت کردند. تا آخر اجازه ندادند که کسی از آرای او در هنگام رای دادن و انتخابات مطلع شود تا مبادا آزادی مردم در انتخابات مخدوش شود و همچنین به مسوولان امر می‌کردند که در جلسات خصوصی خود به گونه‌ای صحبت کنید و تصمیم بگیرید که از افشای آن نزد مردم نترسید و شرمنده نباشید.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از صحبت‌‌های خود با بیان اینکه «امام همواره بر مبارزه با اشرافیت تاکید داشتند»، تصریح کرد: امام معتقد بودند گرایش به اشرافیت در مدیران نشانه روی تافتن از آرمان‌های الهی و حکومت جهانی عدالت و توحید است و به شدت با آن مبارزه می‌کردند. ایشان همچنین حفظ جمهوری اسلامی را از اهم واجبات می‌دانستند و همواره بر تحقق آرمان‌ها و حرکت در راستای توحید و عدالت و رعایت حقوق مردم و خدمت به آنها تاکید داشتند.

بنا بر این گزارش، در این مراسم علاوه بر رییس‌جمهور، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی خمینی، آیت‌الله موسوی بجنوردی، حجت‌الاسلام والمسلمین مجید انصاری، محمدعلی انصاری، حجت‌الاسلام والمسلمین ابطحی و همچنین ثمره‌هاشمی ـ دستیار ارشد رییس‌جمهور ـ و زریبافان ـ رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ـ حضور داشتند.