یک عضو جبهه پایداری در مجلس با بیان اینکه در حال حاضر فراکسیون واحد اصولگرا متشکل از اعضای این جبهه در کنار رهپویان انقلاب اسلامی با اصولگرایان مستقل در مجلس نهم تشکیل شده‌ است، گفت: در این بین فراکسیون رهروان ولایت خودشان را از ما جدا کردند و تمایلی برای عضویت در این فراکسیون نداشتند، البته اگر هم بخواهند در این فراکسیون حضور پیدا کنند ما شرایطی داریم. حمید رسایی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه فراکسیون اصولگرایان همچون دوره‌های هفتم و هشتم مجلس کار خود را در این دوره انجام می‌دهد، اظهار کرد: همان‌طور که در مجلس هشتم برخی تلاش کردند تا فراکسیون اصولگرایان بی‌خاصیت شود، در مجلس نهم نیز تمایلی برای تشکیل فراکسیون واحد ندارند.

وی با بیان اینکه برای فراکسیون اصولگرا کار منسجمی انجام می‌شود در مورد عضویت اعضای رهروان ولایت در این فراکسیون گفت: آقای لاریجانی و دوستانشان علاقه‌ای به عضویت در فراکسیون اصولگرایان ندارند و خودشان را جدا کرده‌اند؛ به همین دلیل برای ریاست فراکسیون اصولگرا غیر از آقای لاریجانی گزینه‌های دیگری وجود دارند.

منتخب تهران در مجلس تاکید کرد: البته اگر کسی هم بخواهد در این فراکسیون ورود پیدا کند ما شرایطی در این رابطه داریم.

وی ادامه داد: یکی از شرایط ما برای عضویت افراد در فراکسیون اصولگرایان،‌ مرز‌بندی شفاف با جریان فتنه و انحراف است، موضوعی که از فراکسیون رهروان ولایت در انتخابات هیات رییسه دیده نشد انگار برای آقایان تنها به دست آوردن رای و نه چیز دیگری مهم است.

وی تاکید کرد: در فراکسیون اصولگرایان علاوه بر جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی و جبهه پایداری، اصولگرایان مستقل مجلس نهم نیز حضور دارند.