علی لاریجانی، رییس موقت مجلس نهم با اشاره به شیطنت‌های غرب در زمینه مساله هسته‌ای ایران گفت: دغدغه آنها مساله هسته‌ای ایران نیست، آنها معتقدند که مسلمانان نباید به تکنولوژی پیشرفته دست پیدا کنند؛ زیرا می‌دانند در آینده کشورها بر اساس تکنولوژی‌های پیشرفته رتبه‌بندی می‌شوند و استقلال کشورها براساس داشتن تکنولوژی‌های پیشرفته است. به گزارش سایت خانه ملت، لاریجانی در مراسم اختتامیه همایش بین‌المللی اخلاق و سیاست در سیره علوی از دیدگاه امام خمینی (ره)، با اشاره به شیطنت‌هایی که غرب امروز نسبت به مساله هسته‌ای ایران انجام می دهد، آن را شکل مدرن بی اخلاقی در سیاست خواند و اظهارکرد: آنها می‌گویند ما می‌خواهیم با سلاح‌های کشتار جمعی مبارزه کنیم. رهبر معظم انقلاب فتوا صادر کردند که تولید سلاح‌های کشتار جمعی و نگهداری آن جایز نیست. کدام یک از این کشورها چنین دستور دینی محکمی دارند؛ اما به این فتوا بی‌توجه هستند، زیرا هدف دیگری را دنبال می‌کردند. وی ادامه داد: نگرانی آنها فناوری هسته‌ای ایران نیست، بلکه دغدغه دیگری دارند. مساله نخست آنها این است که مسلمانان نباید به تکنولوژی‌های پیشرفته دست یابند و باید فرودست باشند.

رییس مجلس گفت: آنها می‌گویند ایران از خط عبور کرده است و باید جلوی آن بایستیم؛ زیرا می‌دانند در آینده کشورها بر اساس تکنولوژی‌های پیشرفته رتبه‌بندی می‌شوند و استقلال کشورها براساس داشتن تکنولوژی‌های پیشرفته است.

وی گفت: یکی از وزرای کشورهای عربی که با یکی از وزرای کشورهای اروپایی درباره مساله هسته‌ای ایران مذاکرات جدی داشته است، می‌گفت با صراحت به او گفته شده اگر ایران بمب هسته‌ای هم داشته باشد، ما مساله‌ای نداریم. مساله اصلی ما این است که ایران از موضوع فلسطین و مقاومت دفاع می‌کند و نقشه‌های ما را در منطقه به هم می‌زند. بنابراین ظاهر حرف‌هایی که در رسانه‌ها می‌زنند فریبکاری است و در باطن بیماری‌های دیگری وجود دارد.