انتقاد از اوباما به دلیل صدور فرمان حمله سایبری علیه ایران

جان مک‌کین، سناتور برجسته آمریکایی با انتقاد از دولت باراک اوباما به دلیل افشای جزئیات مربوط به حملات سایبری علیه ایران اعلام کرد که رییس‌جمهور آمریکا باید در این رابطه با کنگره نیز مشورت می‌کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، مک‌کین که برای شرکت در اجلاس امنیت آسیا به سنگاپور رفته است، در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد: ما دوباره شاهد این افشاگری‌ها و قرار گرفتن چنین اطلاعاتی در اختیار رسانه‌ها هستیم. وقایعی که به شدت نگران‌کننده است. آیا چنین اتفاقاتی به نفع دشمنان ما نیست؟ این سناتور آمریکایی که در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۰۸ آمریکا از اوباما شکست خورده بود، تاکید کرد: البته رییس‌جمهور آمریکا اختیار و قدرت انجام چنین عملیات‌هایی را داشته است، اما من معتقدم که بهتر بود قبل از انجام آنها با برخی از رهبران کنگره نیز مشورت‌هایی صورت می‌گرفت. اکثر روسای‌جمهور آمریکا چنین اقدامی را صورت داده‌اند. اما دولت اوباما هرگز با قانونگذاران درباره عملیات‌های محرمانه علیه ایران مشورت نکرده است. بنا بر این گزارش، روزنامه نیویورک‌تایمز روز جمعه در گزارشی اعلام کرد: اوباماحملات سایبری علیه برنامه هسته‌ای ایران را با استفاده از ویروس استاکس نت شدت بخشیده و حتی پس از آنکه در سال ۲۰۱۰ این ویروس وارد اینترنت شد، این حملات را گسترش داده است.

روزنامه نیویورک‌تایمز در این گزارش عملیات محرمانه سایبری آمریکا علیه ایران را با اسم رمز «بازی‌های المپیک» فاش کرد. بنا به نوشته این روزنامه این عملیات محرمانه در دوره ریاست‌جمهوری «جورج بوش» رییس‌جمهور سابق آمریکا آغاز شده است.