وی ادامه داد: «جریان محافظه کار در موضوع برگزیت نوعی نژادپرستی پنهان را در پیش گرفتند یا به عبارتی نومحافظه‌‌‌کاران انگلیسی به این نتیجه رسیدند که از ادامه حضور در اتحادیه اروپا نه تنها بهره‌‌‌ای نمی‌‌‌برند بلکه از مناسبات سیاست خارجی دچار ضرر هم شده‌‌‌اند و به طور مشخص همواره ناراحت بودند که چرا ۶ میلیون کارگر خارجی از اروپای شرقی باید نسبت به خود انگلیسی‌‌‌ها شرایط یکسان داشته باشند.» فلاحت‌‌‌پیشه در پاسخ به اینکه سیاست نخست‌‌‌وزیر جدید در قبال ایران چه خواهد بود؟ تصریح کرد: «انگلستان همواره سعی کرده‌‌‌ اگر روابطش با ایران به مو هم برسد اما پاره نشود. روابط ایران و انگلستان ریشه‌‌‌های سنتی دارد به شکلی که در این تعامل طبعا منافعش در ایران و منطقه حفظ شود.»

وی با یادآوری اینکه «وقتی ترامپ روی کار آمد و تحقیق و تفحص درباره ثروت آقازاده‌‌‌ها در آمریکا و امکان سنجی اخراج آنها را مطرح کردند، شاهد بودیم که این رویکرد در انگلیس اصلا مطرح نشد و سعی کردند حافظ مناسبات‌‌‌شان با ایران باشند» گفت: «این بخش از تعامل انگلیس با ایران به طور سنتی همیشه دنبال شده است. انگلیسی‌‌‌ها از ابتدای پادشاهی سعی داشتند مناسبات خارجی را در راس با سیاستمداران کشورها حفظ کنند. انگلستان سعی کرده در بدترین شرایط مناسبات دو جانبه با ایران این سطح از روابط را حفظ کند. اما هر وقت سیاست ضد ملت ایران شکل می‌‌‌گیرد انگلیس در راس سیاست‌‌‌های تحریمی و ضد ایرانی است.

در موضوع هسته‌‌‌ای در راس تروئیکای اروپایی قرار دارند و در شرایط کنونی نیز به سیاست ضد ایرانی‌شان ادامه می دهند.» فلاحت‌‌‌پیشه در ادامه تاکید کرد: « سوناک با هدف اینکه پایگاه خود را محکم کند، سعی می‌‌‌کند در سیاست خارجی همچنان مداخله‌‌‌گر و توسعه طلب پیش رود مثل سایر محافظه‌‌‌کاران. اینکه تصور کنیم با آمدن سوناک، روابط انگلیس با ایران به سود ملت ایران پیش می‌رود، انتظار بعیدی است. او هم در قالب و ساختاری که از قبل بوده است، عمل می‌‌‌کند.»