آیت‌الله موسوی اردبیلی گفت: مردم عزیز، اشکالات و نارسایی‌هایی که می‌بینند، از ماست و ربطی به خدا و اسلام و تشیع و اهل بیت ندارد. امیرالمومنین به حاکم منصوبش دستور می‌دهد که اگر مردم گمان خطا و اشتباه و ظلم بر تو داشتند، عذر خود را برای آنان بیان کن. رسول خدابا آن عظمتش، از مردم حلالیت طلبید و در مقابل ادعای یک نفر آدم عادی برای قصاص آماده شد. به گزارش ایلنا، این مرجع تقلید در پایان درس خارج فقه خود گفت: اگر این انقلاب ضایع شود، علاوه بر فرصت‌هایی که از یک ملت ضایع شده است، آبرو و اعتبار روحانیت شیعه هم مخدوش می‌شود. امروز ما از میراث آبرو و اعتباری بهره می‌بریم که طی قرن‌ها و با خون دل‌ها و مرارت‌ها فراهم آمده و خودخواهی ما یا کوتاهی ما یا بدون تامل و تدبیر عمل کردن ما خسارت‌های سنگینی به بار می‌آورد.

وی افزود: البته سنگ‌اندازی دشمنان و بدخواهان این انقلاب را هم نباید نادیده گرفت؛ ولی اگر خود ما درست عمل کنیم، هیچ عامل خارجی نمی‌تواند رابطه ما را با خدای تعالی و با مردم مسلمان خراب کند.

دومین رییس قوه‌قضائیه جمهوری اسلامی خطاب به مردم ایران و خانواده شهدا گفت: اگر بنده کاری کرده‌ام که نباید می‌کردم یا ترک فعلی کرده‌ام که باید انجام می‌دادم، از همه عذر می‌خواهم، از همه حلالیت می‌طلبم. من از طرف خودم حرف می‌زنم، به دیگران کاری ندارم. من از کارهای کرده و نکرده خودم نگرانم. اگر همه ما درست عمل کرده بودیم، وضع این نبود؛ ولی گمان می‌کنم همه ما، همه مسوولان، از سابق تاکنون، باید از مردم عذرخواهی کنیم. ضرورت این کار البته برای مسوولانی که در لباس روحانیتند بیشتر است.