فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه گفت: کشف و توقیف شناور حامل قاچاق سوخت در این مرحله با رصد و اشراف اطلاعاتی هوشمندانه توسط رزمندگان منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران در موقعیت آبراه تنگه هرمز از یک نفتکش متعلق به یک کشور خارجی انجام شد. او با اشاره به اینکه نفتکش مذکور با هماهنگی مقام قضایی توقیف شده است، گفت: در این رابطه ۲۱ نفر خدمه نفتکش متخلف دستگیر و به مقام قضایی ارجاع شدند. سردار غلامشاهی افزود: این نفتکش، سرشبکه یک باند قاچاق سازمان‌یافته است که سوخت را از شناورهای سبک دریافت می‌کرد.فرمانده منطقه یکم نیرودریایی سپاه گفت: این نفتکش متخلف تحت نظر رصد اطلاعاتی هوشمندانه قرار داشت و بعد از تحویل کامل سوخت قاچاق از شناورها، توسط دلاوران از جان گذشته منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

دریادار غلامشاهی افزود: حجم سوخت قاچاق در این نفتکش معادل حدود ۱۱۰ شناور سبک و ۵ هزار و ۵۰۰ وانت نیسان تخمین زده می‌شود.غلامشاهی تصریح کرد: با توجه به تاکید سردار تنگسیری فرمانده محترم نیروی دریایی سپاه مبنی بر برخورد جدی و قاطع نیروی دریایی سپاه با قاچاق سازمان‌‌یافته و مخرب اقتصاد کشور، همه ما برای اجرای کامل این ماموریت آماده‌‌ایم. با این حال فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه اشاره‌ای به هویت عامل یا عاملان این کشتی و خدمه آن نکرده است و مشخص نیست تانکر مذکور با چه پرچمی در حرکت بوده است. همزمان رئیس کل دادگستری هرمزگان نیز خبر از توقیف این نفتکش خارجی حامل ۱۱ میلیون لیتر سوخت قاچاق توسط نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس داده و در تشریح این خبر گفت: در راستای اجرای دستور قضایی، دلاورمردان منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نسبت به توقیف یک فروند نفتکش خارجی حامل ۱۱ میلیون لیتر سوخت قاچاق در آب‌های خلیج فارس اقدام کردند.

مجتبی قهرمانی با بیان اینکه ارزش محموله این نفتکش بالغ بر ۲۲۰ میلیارد تومان است، گفت: توقیف شناور مذکور پس از یک ماه کار دقیق فنی و اطلاعاتی انجام شده است. وی با اشاره به تشکیل پرونده درباره تخلفات شناور مذکور و ارجاع آن به بازپرس ویژه، خاطرنشان کرد: کاپیتان و خدمه این نفتکش خارجی نیز جهت تکمیل روند تحقیقات و سیر مراحل قانونی در بازداشت به سر می‌برند.

قهرمانی در ادامه افزود: محموله ۱۱ میلیون لیتری نفتکش خارجی توقیف شده معادل ۵ هزار و ۵۰۰ خودروی نیسان و حدود ۱۱۰ فروند لنج است. رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین تصریح کرد: با توجه به اینکه بر اساس اخبار و اطلاعات واصله، فعالیت برخی از شرکت‌های متخلف در زمینه بانکرینگ سوخت محرز شده است، برای صیانت از حقوق قانونی دولت نسبت به برخورد قضایی با آنها اقدام خواهد شد.مجتبی قهرمانی اذعان کرد: شناورهایی که به این نفتکش متخلف سوخت‌رسانی کرده‌اند نیز مورد پیگرد قضایی قرار می‌گیرند. وی بیان کرد: در راستای اجرای مواد ۲۰ و ۲۲ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، قاچاقچیان علاوه بر محکومیت به حبس تا ۱۰ برابر ارزش سوخت مکشوفه جریمه می‌شوند و شناور دخیل در امر قاچاق نیز به‌‌نفع دولت ضبط خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در پایان تاکید کرد: اقدامات مجرمانه قاچاقچیان سوخت که در هماهنگی با بیگانگان به تاراج سرمایه‌های ملی مبادرت می‌کنند از زیر چتر اطلاعاتی دستگاه قضایی و ضابطان مخفی نخواهد ماند و مجازات مرتکبان چنین جرائمی قاطع و بدون اغماض خواهد بود.