پایان رسیدگی به بخش بیمه ای پرونده اختلاس 5/7 میلیاردی

دنیای اقتصاد- پنجمین جلسه از رسیدگی به پرونده اختلاس از شرکت بیمه ایران روز گذشته در شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی سیامک مدیرخراسانی برگزار شد و در آن آخرین دفاعیات از شماری از متهمان اخذ شد. در پایان جلسه نیز قاضی اعلام کرد در این پرونده موضوعات مربوط به بیمه پایان یافته و در جلسه بعدی، پرونده وارد فاز دوم می‌شود که مربوط به تخلفات استانداری تهران است. متهم:از «ج.الف» می‌ترسم

به گزارش ایسنا، در ابتدای این جلسه، نماینده مدعی‌العموم خطاب به «د.ف» گفت: شما در دادگاه سال ۸۹ بیان کردید که از آقای ج.الف می‌ترسم و خواهم ترسید، اما این دوره بیان می‌کنید که نقش آقای «ج.الف» بسیار کمرنگ بود؛ در حالی که براساس مندرجات در سررسید سال ۸۴ متعلق به «ج.الف» مبالغ به دست آمده تقسیم بر سه می‌شود و این موضوع تا سال ۸۵ نیز ادامه می‌یابد. علت این تناقض‌گویی‌های چیست؟

«د.ف» توضیح داد: در شعبه فاطمی مبالغی که منتسب به آقای ج.الف است یک میلیون و پایین‌تر از آن است؛ در حالی که مبالغ ما میان ۴ تا ۷میلیون تومان است. اینکه گفتم می‌ترسم، حالا هم بیان می‌کنم که این ترس را دارم آیا به نظر شما آدمی که به صراحت می‌گوید من ۱۰ میلیارد به آقای ایکس داده‌ام، ترس ندارد؟ ما مدعی هستیم که به وی ۳۴ فقره چک داده‌ایم، شاید این فرد با پول ما به اینجا رسیده است و این بدشانسی ما بوده است. هنگامی که در بازجویی جسارت وی را دیدم، هنوزم برایم جای ترس دارد.

در ادامه آخرین دفاعیات از دو متهم دیگر پرونده اختلاس شرکت بیمه ایران گرفته شد. قاضی مدیرخراسانی با احضار «م.ح» به جایگاه، اتهام مشارکت در اختلاس توام با جعل از شرکت بیمه ایران به مبلغ ۷۴ میلیارد و ۹۵۸ میلیون و ۷۵۰ هزار و ۱۴۰ ریال و همچنین اختلاس اولیه به مبلغ ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال را به او تفهیم کرد و از این متهم خواست تا آخرین دفاعیات خود را در برابر این اتهامات ارائه دهد. «م.ح» نیز گفت: در مورد شعبه کرج من گفته‌ام که اختلاس را می‌پذیرم؛ ولی هم از روزنامه‌ها گله دارم که مطالب را گزینشی منعکس می‌کنند و هم از نماینده دادستان. من ۷ میلیارد مطرح شده در کیفرخواست را نمی‌پذیرم. من۵/۱میلیارد را قبول دارم آن هم مشروط به اینکه اصل چک و کپی را به رویت من یا وکیلم برسانید.قاضی مدیرخراسانی از متهم پرسید: اصلا شما اختلاس کرده‌اید یا خیر؟ متهم پاسخ داد: بله، من صداقت دارم. قاضی مدیرخراسانی گفت: شما می‌پذیرید در زمانی که در کرج بودید ۵/۱ میلیارد تومان شخصا منتفع شده‌اید. متهم گفت: بله این را می‌پذیرم؛ ولی کسانی که برای من چک نقد کرده‌اند از موضوع اطلاع نداشتند.

قاضی همچنین از «ب.ک» متهم دیگر پرونده خواست به دفاع از خود بپردازد که او در آخرین دفاعیاتش با رد اتهامات خود در کیفرخواست گفت: حرف‌های زده شده درباره من درست نیست. شما شخص اصلی را نتوانستید بگیرید. من نمی‌دانم او کیست و حالا باید در برابر این اتهامات پاسخگو باشم. اخذ آخرین دفاعیات «غ.و» از دیگر وقایع دادگاه دیروز بیمه بود و سپس قاضی مدیرخراسانی اسامی چند نفر دیگر از متهمان این پرونده را قرائت کرد که هیچ‌کدام از آنان حضور نداشتند. به همین دلیل قاضی گفت: در پرونده مربوط به بیمه، آخرین دفاعیات از متهمان به غیر از یک نفر اخذ شده و دیگر نیازی به ادامه جلسه در این خصوص نیست و پرونده وارد فاز دوم می‌شود که مربوط به تخلفات استانداری است. رییس شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران اظهار کرد: زمان برگزاری جلسه بعدی دادگاه در خصوص رسیدگی به اتهامات کارکنان استانداری تهران به روز چهارشنبه ۱۷ خرداد موکول می‌شود.