اطلاعیه پلیس راه درباره محدودیت‌های ترافیکی در تعطیلات پیش رو

پلیس راه کشور اعلام کرد: با توجه به برگزاری مراسم بیست‌وسومین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و افزایش سفرهای بین شهری و تراکم ترافیک در روزهای ۱۱ تا ۱۶ خرداد و تعطیلات پایان هفته در محورهای مواصلاتی به منظور افزایش ایمنی و تسهیل در عبور و مرور؛ مقررات ویژه‌ای از سوی پلیس راه از روز چهارشنبه ۱۰ تا روز سه شنبه ۱۶ خردادماه به اجرا گذاشته می‌شود. جاده چالوس

به گزارش سایت خبری تابناک، براساس این اطلاعیه، تردد موتورسیکلت از ساعت ۱۲ظهر روز چهارشنبه (دیروز) تا ساعت ۲۴ روز سه شنبه ۱۶ خردادماه در محورهای هراز، فیروزکوه، کرج- چالوس، قزوین- رشت، تهران- سمنان، مشهد، ساوه- همدان و بالعکس ممنوع شده است.

همچنین تردد انواع تریلر و کامیون‌ از محور کرج - چالوس کماکان از تاریخ ۱۰ تا ۱۶ خرداد نیز ممنوع خواهد بود. نیز، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۴ تا ۲۴ روز پنج‌شنبه ۱۱ خرداد (امروز) از مرزن آباد به سمت کرج ممنوع بوده و از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۲۴ روز پنج‌شنبه ۱۱ خرداد، تردد انواع وسایل نقلیه از کرج به سمت مرزن آباد یک طرفه می‌شود. همچنین تردد تمامی وسایل نقلیه از ساعت ۱۴ تا ۲۴ روز دوشنبه ۱۵ خرداد از کرج به سمت چالوس ممنوع بوده و از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۲ بامداد روز سه شنبه ۱۶ خردادماه، تردد وسایل نقلیه از مرزن آباد به سمت کرج به‌صورت یکطرفه است.

محور هراز

در ادامه این اطلاعیه آمده است : تردد تمامی تریلرها از این محور کماکان از تاریخ ۱۰ تا ۱۶ خردادماه نیز ممنوع است. تردد کامیون‌ها به‌جز حاملان مواد سوختنی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روزهای جمعه، شنبه، یکشنبه مورخ روزهای ۱۲، ۱۳ و ۱۴ خرداد و همچنین از ساعت ۶ تا ۲۴ روزهای پنج شنبه و دوشنبه مورخ ۱۱ و ۱۵ خردادماه از محور هراز ممنوع است.

همچنین، تردد تمامی وسایل نقلیه از ساعت ۲۱ روز شنبه ۱۳ تا ساعت ۶ روز یکشنبه ۱۴ خرداد از رودهن (انتهای بلوار کریتون) به سمت آمل ممنوع و از ساعت ۲۳ روز شنبه ۱۳ خرداد تا ساعت ۶ بامداد روز یکشنبه ۱۴ خرداد تردد وسایل نقلیه از آمل به سمت رودهن (انتهای بلوار کریتون) به‌صورت یکطرفه است.

تردد تمامی وسایل نقلیه از ساعت ۱۳ روز دوشنبه ۱۵ خرداد تا ساعت یک بامداد روز سه شنبه ۱۶ خرداد از رودهن به سمت آمل ممنوع و از ساعت ۱۵ روز دوشنبه(۱۵ خردادماه) الی ساعت ۱ بامداد روز سه شنبه ۱۶ خرداد تردد کلیه وسایل نقلیه از آب اسک به رودهن (انتهای بلوار کریتون) به‌صورت یکطرفه می‌باشد.

محورهای فیروزکوه، قزوین- رشت و قم

تردد تمامی تریلرها به‌جز حاملین مواد سوختنی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روزهای چهارشنبه، جمعه، شنبه و یکشنبه از دهم تا چهاردهم خرداد و همچنین از ساعت ۶ تا ۲۴ روزهای پنج‌شنبه و دوشنبه مورخ ۱۱ و ۱۵ خردادماه از تهران به طرف قائم شهر و بالعکس ممنوع است.

همچنین تردد انواع کامیون و تریلر به‌جز حاملان مواد سوختنی و فاسدشدنی از ساعت ۱۴ تا ۲۴ روز چهارشنبه ۱۰ خرداد تاروز سه‌شنبه ۱۶ خرداد از قزوین به رشت و بالعکس در محور قدیم قزوین ـ رشت ممنوع است و ضمنا تردد این قبیل وسایل نقلیه در آزاد راه قزوین ـ رشت نیز کماکان ممنوع خواهد بود. تردد انواع کامیون و تریلر به جز حاملین مواد سوختنی و فاسد شدنی از ساعت ۱۴ تا ۲۴ روز چهارشنبه ۱۰ خرداد تا روز سه شنبه ۱۶ خرداد از آستارا به اردبیل و بالعکس نیز ممنوع است.

تردد تمامی وسایل نقلیه سنگین باربری به جز حاملان مواد سوختنی و فاسدشدنی از ساعت ۸ روز شنبه ۱۳ خردادتا ساعت ۲۴ روز دوشنبه ۱۵ خرداد از محور قدیم قم- تهران و بالعکس ممنوع بوده و رانندگان اینگونه وسایل نقلیه می‌توانند از آزاد راه سلفچگان- ساوه یا محور قدیم سلفچگان- ساوه تردد کنند.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: وسایل نقلیه باربری از ساعت ۸ روز شنبه ۱۳ خرداد تا ساعت ۲۴ روز دوشنبه ۱۵ خرداد که از استان‌های جنوبی کشور (هرمزگان- سیستان و بلوچستان- کرمان و یزد) به‌طرف قم در حرکت هستند باید از مسیر (سه‌راهی نطنز- مورچه‌خورت- دلیجان- سلفچگان- ساوه- تهران و بالعکس) به‌عنوان مسیر جایگزین استفاده کنند. همچنین حد فاصل حرم مطهر حضرت امام (ره) تا پل حسن‌آباد در روزهای شنبه و یکشنبه مورخ ۱۳ و ۱۴ خردادماه مسدود می‌شود. بر این اساس رانندگان وسایل نقلیه که قصد سفر به فرودگاه امام خمینی (ره) یا قم را دارند می‌توانند از محور آزاد راه تهران ـ ساوه یا محور قدیم تهران ـ ساوه و نیز محور قدیم تهران ـ قم و بالعکس به عنوان مسیر جایگزین استفاده کنند.

در پایان این اطلاعیه آمده است: مرکز کنترل ترافیک پلیس راه نیروی انتظامی با شماره تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵ به صورت شبانه روزی پاسخگوی پرسش‌های هموطنان درباره وضع راه‌های کشور از نظر جوی و ترافیکی، یا امدادرسانی است.