یک عضو هیات رییسه موقت مجلس نهم، پیش‌بینی کرد که بررسی اعتبارنامه نمایندگان تا هفته آینده به اتمام برسد. محمد دهقانی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه مجلس در جلسه علنی امروز، چهارشنبه، گزارش شعب در مورد اعتبارنامه نمایندگان را مورد بررسی قرار می‌دهد، گفت: سخنگویان شعب پانزده‌گانه هر کدام به صورت جداگانه گزارشی از بررسی اعتبارنامه‌ نمایندگان ارائه می‌دهد که در صورت نبود اعتراضی، اعتبارنامه آن نمایندگان تصویب می‌شود. وی ادامه داد: در صورتی که اعتراضی به اعتبارنامه نمایندگان در صحن وجود نداشته باشد رییس مجلس عنوان می‌کند که اعتبارنامه آن نماینده در مجلس تصویب شد و دیگر از نمایندگان رای‌گیری نمی‌شود. منتخب مردم طرقبه و چناران با بیان اینکه نمایندگان تا ساعت ۹ امروز برای اعتراض به اعتبارنامه دیگر نمایندگان مهلت دارند، گفت: اگر اعتراضی به اعتبارنامه نمایندگان باشد این موارد به کمیسیون تحقیق ارجاع می‌شود و طبیعتا اعتبارنامه آن نمایندگان با تاخیر در صحن مطرح خواهد شد.

علاقه زیاد نمایندگان به کمیسیون امنیت ملی

وی با بیان اینکه تعیین نمایندگان برای عضویت در کمیسیون‌های تخصصی یکی از وظایف شعب به شمار می‌آید، افزود: البته برای عضویت نمایندگان در برخی از کمیسیون‌ها تعداد متقاضی بسیار زیاد است که در این رابطه یکی از نواب مجلس با روسای شعب جلسه‌ای برگزار می‌کند و در مورد کمیسیون‌هایی با تعداد متقاضی بیش از سقف مجاز تصمیم‌گیری می‌کند. وی افزود: معمولا درخواست‌‌ها به ترتیب برای کمیسیون‌های امنیت ملی و سیاست خارجی، برنامه و بودجه، صنایع و معادن و انرژی بیشتر است و نمایندگان اقبال بیشتری برای عضویت در این کمیسیون‌ها دارند.

اعتراض به اعتبار نامه پنج منتخب مجلس نهم

در همین حال سایت خبری بولتن نیوز از اعتراض احتمالی به اعتبارنامه ۵ منتخب مجلس خبر داد. به گزارش این سایت، اعتراضاتی به اعتبارنامه نمایندگان استان‌های لرستان، سمنان، کرمانشاه، زنجان و یکی از شهرهای شمال کشور، صورت گرفته است.