بیشترین آمار طلاق در زنان 25 تا 29 ساله

بررسی آمارهای سازمان ثبت احوال نشان می‌دهد در سال گذشته بیشترین طلاق‌ها در زنان ۲۵ تا ۲۹ ساله و بیشترین ازدواج‌ها نیز مربوط به مردان ۲۰ تا ۲۴ ساله بوده است.

به گزارش مهر، آخرین آمارهای ثبت احوال نشان می‌دهد که در سال ۱۳۹۰، تعداد ۱۴۲ هزار و ۸۴۱ واقعه طلاق به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱/۴ درصد افزایش داشته است. تعداد طلاق ثبت شده شهری نیز برابر با ۱۲۱ هزار و ۹۱ رویداد و تعداد طلاق روستایی نیز برابر با ۲۱ هزار و ۷۵۰ واقعه است. همچنین طی این مدت بیشترین طلاق ثبت شده مردان در گروه سنی ۲۹-۲۵ ساله با ۳۵ هزار و ۵۱۷ واقعه بوده و بیشترین طلاق ثبت شده زنان نیز در گروه سنی ۲۹-۲۵ ساله با ۳۸ هزار و ۶۴۷ واقعه بوده است. همچنین در سال ۱۳۹۰ بیشترین ترکیب طلاق ثبت شده، مربوط به مردان ترکیب سنی ۲۹-۲۵ ساله با زنان ۲۴-۲۰ ساله بوده که تعداد آن برابر با ۱۶ هزار و ۷۱ واقعه است.

آمار ازدواج در سال ۹۰

آمارهای مربوط به ازدواج ثبت احوال نیز نشان می‌دهد طی این مدت ۸۷۴ هزار و ۷۹۲ واقعه ازدواج به ثبت رسیده که بدون احتساب آمار ثبت ازدواج‌های معوقه نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۷/۱ درصد افزایش داشته است. تعداد ازدواج ثبت شده شهری نیز برابر با ۶۳۱ هزار و ۴۵۷ رویداد و تعداد ازدواج روستایی نیز ۲۴۳ هزار و ۳۳۵ رویداد بوده است. همچنین بیشترین ازدواج ثبت شده مردان در گروه سنی ۲۴-۲۰ ساله با ۳۴۰ هزار و ۴۰۰ نفر بوده است و بیشترین ازدواج ثبت شده زنان در گروه سنی ۲۴-۲۰ ساله ۳۰۲ هزار و ۹۹۱ نفر بوده است.براساس آمارهای موجود بیشترین ترکیب ازدواج ثبت شده نیز مربوط به ترکیب سنی مردان ۲۴-۲۰ ساله با زنان ۱۹-۱۵ ساله بوده که تعداد آن ۱۶۰ هزار و ۱۰۸ واقعه بوده است. همچنین براساس این گزارش، نسبت جنسی حاصل از ثبت ولادت در سال گذشته برابر با ۱/۱۰۵است که همین شاخص در مدت مشابه سال قبل ۹/۱۰۴بوده است؛ یعنی در مقابل هر ۱۰۰ واقعه ولادت ثبت شده دختر ۱/۱۰۵واقعه ولادت پسر به ثبت رسیده است.