لئون پانه تا، وزیر دفاع آمریکا ضمن ابراز امیدواری به حل دیپلماتیک موضوع هسته‌ای ایران گفت که آمریکا برای پیشگیری از تولید آنچه وی سلاح هسته‌ای در ایران خواند، به هر اقدام ممکنی دست خواهد زد. به گزارش ایسنا، در حالی که جمهوری اسلامی ایران همواره بر صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای خود تاکید داشته، وزیر دفاع آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه خبری ای.بی.سی گفت: ما برای پیشگیری از تولید سلاح هسته‌ای توسط آنها هر اقدامی را که می‌توانیم انجام خواهیم داد. پانه تا با ذکر این ادعا که جامعه بین‌المللی در این باره متحد بوده است، افزود: ما تحریم‌های بسیار شدیدی را علیه آنها اعمال کرده‌ایم و برای هرگونه پیشامدی در آن بخش از جهان آماده‌ایم. اما امیدواریم که این موضوعات بتواند به طریق دیپلماتیک حل و فصل شود.

وی با اشاره به نشست بغداد ادامه داد: این چیزی است که در حال رخ دادن است و در بغداد در جریان بود ، خوشبختانه ما به آن (مذاکرات) در روسیه ادامه خواهیم داد. ما آنها را برای تعلیق غنی‌سازی هسته‌ای و فعالیت طبق قواعد و مقررات بین‌المللی تحت فشار گذاشته‌ایم. وی ادامه داد: این هدف ما است. ما به پیشبرد آن ادامه می‌دهیم. خوشبختانه این موضوع می‌تواند به طریق دیپلماتیک حل و فصل شود، اما اشتباه نکنید ما مانع از تولید سلاح هسته‌ای توسط آنها خواهیم شد.

پانه تا درباره سخنان اخیر دانیل شاپیرو، سفیر کشورش در اراضی اشغالی که گفته بود آمریکا برای اقدام نظامی علیه ایران آمادگی دارد،گفت: یکی از کارهایی که ما در وزارت دفاع انجام دهیم برنامه‌ریزی است و ما برنامه‌هایی داریم تا بتوانیم هرگونه برنامه احتیاطی را که برای دفاع از خود مجبور به اجرای آن هستیم، محقق کنیم.