روزنامه‌های روز گذشته تحت حوادث روزهای اخیر تیترهای یک خود را انتخاب کردند یا یادداشت‌هایی در این خصوص داشتند. روزنامه آرمان‌امروز تیتر یک خود را «ایجاد مراکز نقد و بررسی» برگزید. روزنامه ابتکار نیز حاشیه‌های پیش آمده در ماجرای مهسا امینی را بررسی کرد و نوشت: «اعتراض آری، اغتشاش خیر». روزنامه رسالت نیز در مطلبی درخصوص حضور دهه هشتادی‌ها در تجمعات اعتراضی نوشت: «این نسل بعضا هیجان‌طلب و بی‌اعصاب، اساسا قدرت‌ستیز و تقدس‌ستیز است. در این نسل خشونتی ته‌نشین شده و رسوب‌کرده که بخش عمده‌ای از آن نتیجه رکیک بودن و خشونت سینما و تلویزیون دو دهه اخیر جهان و مشخصا آمریکاست. همچنین بازی‌های کامپیوتری عمدتا جنگی، از بسیاری از آنها چریک‌هایی بالقوه درآورده.»

در ادامه این یادداشت با عنوان «نسلی تشنه زیبایی» آمده است: «این همان نسلی است که توجه دیده، اما تکریم نشده. همواره همه‌چیز برای او آماده بوده، اما با حسن خلق و رفتار کریمانه با او برخورد نشده. همواره برخوردار بوده، اما هیچ‌گاه جدی گرفته نشده. این نسل اما تشنه زیبایی است.»

روزنامه جوان هم در یادداشتی نوشت: «معمولا پس از هر راهپیمایی ملی یا انتخابات سراسری، تصاویری منتشر می‌شود که حاکی از حضور افرادی است که ظاهر و پوشش آنها با عموم متشرعین متفاوت است و همین امر مستمسکی در اختیار برخی قرار می‌دهد تا مدعی شوند که حکومت در مقابل پوشش اینها و سایر افرادی شبیه به اینها در مقاطع غیرانتخابات و راهپیمایی استاندارد دوگانه دارد و می‌پرسند چرا در اوقات دیگر همین افراد با برخورد گشت ارشاد مواجه می‌شوند و در اینجا برعکس تجلیل هم می‌شوند؟» در ادامه این مطلب آمده است: «آن خانمی‌که در راهپیمایی ملی شرکت می‌کند و با رأی خود در انتخابات علاقه‌اش را به میهنش نشان می‌دهد، در واقع نشان می‌دهد که به هنجار‌ها و ارزش‌های عمومی این جامعه علاقه‌مند ‌است و حتی اگر در عمل با برخی از آنها موافق نباشد، به دنبال برهم زدن آنها و مبارزه با این هنجار‌ها نیست.»

همچنین روزنامه ایران با اشاره به بیانیه وزارت اطلاعات درباره نقش گروهک منافقین در اغتشاشات اخیر نوشت: «از جهت حقوق بین‌الملل وقتی به صورت واضح امنیت کشور توسط یک گروه تروریستی مورد تعرض قرار می‌گیرد و این گروه تروریستی به صورت آشکار به اقدامات خود اعتراف می‌کند، آن کشور به صورت مشروع اجازه پیدا می‌کند که مقر و اعضای آن گروه تروریستی را مورد هدف قرار دهد، دقیقا ‌مانند آنچه در اقلیم شمال عراق علیه گروهک‌های تروریستی مستقر در این اقلیم یا علیه داعش در سوریه اتفاق افتاد.» روزنامه هفت‌صبح نیز تیتر یک خود را به ماجرای ظهر جمعه زاهدان اختصاص داده است. روزنامه هم‌میهن هم در صفحه یک خود با انتشار کاریکاتوری از مهران مدیری تیتر یک خود را چنین برگزید: «مرد بی‌چهره».