پژمان بازغی از کافه ستاره میگوید
پژمان بازغی در گفتوگویی با ایسنا «کافه ستاره» را فیلمی با قصهای غیرخطی دانست و گفت: این فیلم با ترکیب بسیار خوبی از بازیگران سینما، تئاتر و با نشان دادن مجموعه اتفاقاتی که در یکی از محلههای قدیمی تهران رخ میدهد، توانست معرفت، رفاقت، عشق و ناکامی را در کنار هم نشان دهد و با توجه به شرایط و زمان اکرانش در جذب مخاطب هم موفق بود. این بازیگر در ادامه گفت: بعد از «دوئل» مدتها منتظر بازی در فیلمی مناسب بودم تا به «کافه ستاره» رسیدم.
وی معتقد است: معمولا وقتی در فیلمها ماموریت با مردهای فیلم است، زنها محور قرار نمیگیرند. اما «کافه ستاره» بهرغم اینکه فیلم زنانهای بود، ولی مردها توانستند تاثیر خوبی بگذارند و جزئی از قصه شوند.
این بازیگر با انتقاد از نقدهای صورت گرفته از این فیلم اظهار داشت: نقد باید باعث سازندگی شود، اما متاسفانه بیشتر نقدهایی که صورت میگیرد به جای اینکه «نقد» باشد، کشف است و آنچه کشف میشود، نقد محسوب نمیشود.
بازغی در ادامه گفت: برخی گلایه میکنند که چرا کمتر گفتوگو میکنیم، من معتقدم وقتی حرفی برای گفتن نباشد، برای چی باید صحبت کنیم؟ من سعی میکنم حرفام را با بازیام در فیلمهایم مطرح کنم همانطور که استادان این حرفه انتظامی، نصیریان و پرستویی این راه را در پیش گرفتند.
بازغی در پایان صحبتهایش به فقر امکانات سینمایی اشاره کرد و ادامه داد: چندی پیش سر فیلمی بودم که با یک دوربین بسیار قدیمی که متعلق به ۷۰ سال پیش بود کار میکردیم و حتی یک شب به دلیل خرابی دوربین کار تعطیل شد بنابراین در این شرایط سینمای ایران احتیاج به حداقل ۱۵ دوربین حرفهای دارد تا همزمان در همه کارها استفاده شود.
ارسال نظر