قرار بود همچنین در این جلسه اعتراضات خیابانی مردم شهرها، تعداد دستگیرشدگان و شناسایی جریان‌های معاند نظام و جزئیات جان‌باختن مهسا بررسی شود. در کنار این جلسه روز گذشته راهروهای مجلس سراسر واکنش به عملکرد پلیس در موضوع گشت ارشاد بود.  حجت‌الاسلام‌احد آزادی‌خواه، دبیر فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس و نماینده ملایر روز گذشته در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» با انتقاد از عملکرد پلیس در موضوع گشت ارشاد، گفت: برابر با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در موضوع حجاب و عفاف تقریبا همه دستگاه‌ها از صدا وسیما گرفته تا نهادهای فرهنگی اجتماعی درگیرند. اینکه ما همه دستگاه‌ها را تعطیل بگذاریم و کل وظایف را به نیروی انتظامی و گشت ارشاد محول کنیم کار خوبی نیست.

 حجت‌الاسلام‌احد آزادی‌خواه در ادامه با بیان اینکه بروز دو‌گانگی در جامعه کار بسیار خطرناکی است، گفت: ما نباید دوگانه با‌حجاب و بی‌حجاب در جامعه ایجاد کنیم. بله امر حجاب یک امر راجح و ضروری دین است و همه ما این را قبول داریم، اما مواجهه و اینکه برخورد با بدحجاب به چه شکلی باشد این قابل بحث است. ما هنوز فرمایش حاج قاسم سلیمانی را فراموش نکرده‌ایم که ایشان با صراحت دخترانی را که پوشش خاص دارند فرزندان خودش خواند و این نگاه موجب جذب حداکثری شد. نایب رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس همچنین اعتراضات مردم در شهرهای مختلف کشور را جریانی هماهنگ با ضد‌انقلاب دانست و با ابراز تاسف درباره جان باختن مهسا امینی گفت: مرگ تاسف‌بار مهسا امینی اگرچه قلب مرا به عنوان یک شهروند ایرانی جریحه‌دار کرد، اما آن را بهانه‌ای برای سوءاستفاده جریان ضد انقلاب می‌دانم.

 حجت‌الاسلام‌احد آزادی‌خواه با بیان اینکه طراحی کشته‌سازی‌ها به لطف خدا و نیروها‌ی امنیتی تدبیر شده است، افزود: فارغ از اینکه چه کسی یا عاملی مقصر است، بالاخره یک دختر جوان از بین ما رفته، ولی این اتفاقات کف خیابان سوءاستفاده از نگرانی‌، ناراحتی و انتقاد مردم است.  وی افزود: مردمی که از مرگ مهسا امینی ناراحتند هرگز راضی نمی‌شوند جوانان دیگر کشته شوند. متاسفانه این اتفاقات کف خیابان به سمت کشته‌سازی می‌رود که باید جلوی آن را گرفت، اما معتقدم در امر حجاب و عفاف باید به گونه‌ای رفتار شود که جذب حداکثری ایجاد شود و خاطر هیچ خانواده دیگری آزرده نشود. از سوی دیگر بهزاد رحیمی، نماینده سقز و عضو کمیته حقیقت‌یاب ماجرای مهسا نیز درباره عملکرد پلیس در گشت ارشاد به «دنیای اقتصاد» گفت: این درست نیست که همه نهادهای متولی در امر حجاب را رها کنیم و حلقه آخر یعنی پلیس را مقصر بدانیم.

وی افزود: به عنوان نماینده مردم کردستان در مجلس با تمام وجود از رفتارهای قهری گشت ارشاد که حرمت زنان را در جامعه اسلامی می‌شکند و از بین می‌برد احساس نگرانی و اعتراض دارم. عملکرد و موضع‌گیری این نهاد(نیروی انتظامی) در این واقعه قابل قبول نیست و اطلاع‌رسانی‌های قطره‌ای و دیرهنگامی هم در ماجرای اخیر انجام شده است. رحیمی همچنین درخصوص تصویر سی‌تی اسکن مغزی مهسا نیز گفت: گزارش‌های دو‌گانه‌ای تا کنون در فضای غیر‌رسمی درباره سی‌تی‌اسکن مغزی مهسا ارائه شده است، ولی منتظر نتایج گزارش کمیته حقیقت‌یاب هستیم. نمی‌توانم پیش‌داوری کنم. وی همچنین در خصوص اعتراضات خیابانی مردم سقز گفت که تا کنون ۲۰ نفر برای بازدارندگی دستگیر شده‌اند که به زودی آزاد خواهند شد.

به گفته رحیمی، براساس فراخوان‌های اعتراضی که  نسبت به این قضیه هست افراد از مردم دعوت می‌کنند و مردم بیرون می‌آیند. نه فقط در سقز و دیواندره بلکه در نقاط مختلف کشور این تجمعات کف خیابان شکل گرفته و تشدید شده است، اما برای روشن شدن ابعاد ماجرای مهسا، مردم اجازه دهند که از طریق قانونی این مساله را پیگیری کنیم.   وی گفت: خواسته مردم روشن شدن ابعاد این قضیه است، اما واقعا با خشمگین شدن و تجمع کردن در خیابان نمی‌شود به این هدف رسید. الان با توجه به ارتباطاتی که رئیس‌جمهور شکل داده، ‌رئیس قوه‌قضائیه فرمان داده و وزیر کشور قول رسیدگی داده خانواده مهسا منتظرند که مستندات طبق روال قانونی در اختیارشان قرار بگیرد و ما هم قول پیگیری به آنها داده‌ایم، ولی حق خانواده مرحومه مهسا امینی در کوچه و خیابان به دست نمی‌آید.