صدور گواهینامه یکسان برای همه وسایل نقلیه

در صورتی که عامل تصادف خودروساز یا عوامل راه باشد، شرکت خودروساز یا عوامل راه به عنوان عامل تصادف به دادگاه معرفی می‌شوند. سردار رویانیان در حاشیه مراسم امضای تفاهمنامه آموزش ترافیکی در مقاطع مختلف تحصیلی با وزارت آموزش و پرورش با اشاره به این که وزیر صنایع قول داده‌اند که اشکالات فنی خودروهای تولیدی برطرف شود، افزود: یک هزار صفحه گزارش در خصوص نقص فنی خودروها به مجلس ارائه شده است. وی در خصوص باندهایی که برای پاک کردن برگه‌های خلافی از مردم پول می‌گرفتند گفت: تعدادی از باندها و افرادی که در این زمینه با سودجویی و فریبکاری از مردم پول دریافت می‌کردند، شناسایی و دستگیر شدند. وی با اشاره به اینکه پلاک‌های لیزری مدل ۸۲ در کشور غیرمجاز است افزود: براساس قانون، تردد این دسته از خودروها ممنوع است و عوامل راهور از تردد آنها جلوگیری خواهند کرد. رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در خصوص ممنوعیت تردد خودروهای فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث از اول آبان‌ماه گفت: با نصب کامل برچسب‌های بیمه‌نامه شخص ثالث، پلیس از تردد خودروهای فاقد برچسب جلوگیری خواهد کرد.

صدور گواهینامه یکسان برای همه وسائل نقلیه

از اواخر امسال برای همه انواع وسائل نقلیه و پایه‌های رانندگی گواهینامه یکسان صادر می‌شود. دارندگان گواهینامه یکساله متخلف نیز به کلاس‌های آموزش رانندگی فرستاده می‌شوند. سردار رویانیان، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی‌ با اعلام صدور گواهینامه یکسان‌ برای ‌همه ‌وسایل ‌نقلیه افزود: در این گواهینامه اسامی‌انواع وسایل نقلیه و پایه‌ها درج و قسمت مخصوص استفاده‌کننده علامت زده شده است. وی گفت: پس از یکسال گواهینامه به‌صورت پنج ساله خواهد بود و دارندگان گواهینامه‌های یکساله در صورت تخلف نداشتن ‌بعد از گذشت مدت مقرر می‌توانند به تعویض آن اقدام کنند. رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا اظهار داشت: متاسفانه بیش از ۸۰ هزار نفر از کسانی که دارای گواهینامه یکساله هستند مرتکب تخلف بسیار شده‌اند که به‌ آنان گواهینامه پنج ساله داده نخواهد شد و در زمان تمدید گواهینامه‌هایشان به کلاس‌های آموزش رانندگی فرستاده می‌شوند تا بار دیگر آزمون‌های عملی و نظری را طی کنند.

پلاک‌های مدل ۸۲ غیرقانونی هستند

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور با اشاره به این که ۵۰۰هزار پلاک مدل ۸۲ در کشور وجود دارد، افزود: پلاک‌های مدل ۸۲ در کشور غیر قانونی هستند و حق تردد در کشور را ندارند. رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با بیان این که با هماهنگی شهرداری تهران به خودروهای مدل ۸۲ دارای پلاک قدیمی طرح ترافیک داده نخواهد شد، تصریح کرد: دیگر هیچ گونه خدماتی به این نوع خودروها داده نخواهد شد و ماموران راهنمایی و رانندگی موظف هستند با خودروهای مدل ۸۲ برخورد و آنها را توقیف کنند. وی با اشاره به این که تا کنون یک صدهزار خودرو مدل ۸۲ تعویض پلاک شده اند، از شهروندانی که دارای خودروی مدل ۸۲ هستند خواست نسبت به تعویض پلاک خودرو خود اقدام نمایند.